آرشیو چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۰۹۲
بازار دیجیتال
۲۵
روی خط

حمایت شرکت ارتباطات زیرساخت از انحصار اپراتور چهارم

ایسنا- مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در زمینه پروانه اپراتور چهارم اعلام کرده که پروانه این اپراتور در راستای سرویس های آینده صادر و دوره حفاظت آن نیز برای حمایت از سرمایه گذار لحاظ شده است.

محمود خسروی درباره انحصار ایجاد شده برای این اپراتور و تناقض آن با ایجاد فضای رقابتی گفت: شاید بهتر باشد به جای انحصار گفته شود در راستای حفاظت از سرمایه گذار، دوره ای را برای این اپراتور در نظر گرفته ایم، زیرا اگر چنین دوره ای نباشد سرمایه گذار حاضر به انجام فعالیت در برابر اپراتورهایی که پیش از این وجود داشته اند، نمی شود.

او دوره حفاظت را مهم ترین دوره حیات یک اپراتور دانست و افزود: در این دوره حفاظت، این اپراتور می تواند خدمات خود را به جامعه عرضه کند تا در مرحله بتواند در رقابت با سایر فعالان حرفی برای گفتن داشته باشد.

اپراتور چهارم که در حال حاضر با نام ایرانیان نت شناخته می شود با هدف ایجاد توسعه، مدیریت شبکه ملی، دسترسی به فیبر نوری و ارایه سرویس های ارزش افزوده بر روی آن تاسیس شد و شروع به فعالیت کرد. مجوز فعالیت این شرکت که افزایش پهنای باند را با خود به همراه خواهد داشت، در سال 89 به دست معاون اول رییس جمهوری امضا شد.

اما فعالیت جدی ایرانیان نت زمانی آغاز شد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز این شرکت را مبنی بر ایجاد شبکه ملی اطلاعات و دسترسی فیبر نوری در ایران در آبان ماه سال 91 صادر کرد.