آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

گرجستانی ها در معدن طلای ایران سرمایه گذاری می کنند

بخشدار خاروانا واقع در آذربایجان شرقی گفت که سرمایه گذاران گرجستانی 40 میلیون دلار در معدن طلای «اندریان» این شهر سرمایه گذاری می کنند.

«داوود امن زاده» دیروز در گفت وگو با ایرنا، از احداث کارخانه تولید طلادر معدن طلای اندریان بخش خاروانا خبر داد و افزود: به رغم تحریم ها، این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه دو تن کنسانتره طلا(60 درصد طلاو 40 درصد نقره) با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با رعایت مسائل زیست محیطی و با مشارکت سرمایه گذاری 90 درصدی گرجستان و 10 درصدی شرکت ایرانی احداث می شود.

وی وسعت این معدن مهم در کشور را 120 هکتار در محدوده روستاهای اندریان، ایری علیا، میوه رود و استرگان در بخش خاروانای ورزقان ذکر کرد و گفت: 36 هکتار از اراضی ملی در جهت حمایت از سرمایه گذاری تحویل داده شده و 36 هکتار هم تا به حال از اهالی منطقه خریداری شده است و 30 هکتار باقی مانده نیز به زودی با همکاری اهالی روستاهای منطقه در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد.

امن زاده با اشاره به اینکه تا به حال در جهت اکتشافات و کارهای جنبی 15 میلیون دلار در این محدوده سرمایه گذاری شده است، اظهار کرد: با راه اندازی این کارخانه برای بیش از 600 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.