آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد: پرداخت نخستین قسط کمک های بلاعوض دولت به زلزله زدگان بستک

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: تمامی خانه های آسیب دیده در زلزله بستک کارشناسی و برای آنها پرونده تشکیل شده است که نخستین قسط کمک های بلاعوض دولت در این هفته پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا تابش پس از نشست ستاد بازسازی بستک که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر تشکیل شد افزود: با توجه به مصوبه هیئت دولت، بنیاد مسکن پیش از اختصاص اعتبارات در نظر گرفته شده، پرداخت خسارت را از منابع داخلی خود آغاز می کند.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج کارشناسی های انجام شده، حدود 800 واحد مسکونی شهر بستک تخریبی تشخیص داده شده و حدود450 واحد هم باید تعمیر و مقاوم سازی شوند.

رئیس بنیاد مسکن تصریح کرد: برای واحدهای تخریبی 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و 250میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است و واحدهای مسکونی تعمیری هم حداکثر یکصد میلیون ریال تسهیلات و 20 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند.

وی درباره روند پرداخت خسارت نیز اظهار داشت: مالکین واحدهای مسکونی با مراجعه به ستاد بازسازی بستک به شهرداری معرفی شده و پس از دریافت نقشه و پروانه ساختمان و بر اساس نوبت کمک های بلاعوض را دریافت کرده و کاربازسازی منازل خود را آغاز می کنند.

همچنین مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور با تایید خسارت های وارد شده به مسکن های مهر نوساز شهر بستک افزود: بر اساس استانداردهای ساختمان سازی، مقاومت ساختمان ها باید در حالی باشد که در جریان زلزله دچار خسارت نشوند.

مجید جودی زلزله بستک را از زلزله های متوسط کشور ارزیابی کرد که به دلیل فرسودگی و غیراستاندارد بودن ساخت و سازها و مصالح استفاده شده، میزان خسارت های آن زیاد بوده است.