آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۸۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

ساخت 2 زائرسرای مجهز در مرزهای شلمچه و چزابه

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از ساخت دو زائر سرای مجهز با مشارکت بخش خصوصی، در دو مرز چزابه و شلمچه در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «ناصر خدرنژاد» در همایش تجلیل از خادمان زائران اربعین حسینی در مجتمع فرهنگی رفاهی شرکت ملی حفاری ایران در اهواز با غیرقابل قبول خواندن امکانات پذیرایی و اسکان زائران کشورمان در دو مرز شلمچه و چزابه افزود: با وجود آنکه دو مرز از سه مرز مجاز کشور برای تردد زائران در استان خوزستان است اما امکانات این دو مرز مناسب شان و جایگاه زائران نیست.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب جاده 40 کیلومتری الوان (عبدالخان) به مرز چزابه گفت: کیفیت این جاده بسیار نامناسب است و باید با تعامل با دستگاه های ذیربط، این جاده دسترسی به مرز چزابه در 80 کیلومتری شمال غرب اهواز بهسازی و نقاط حادثه خیز آن حذف شود.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در سازمان متبوع خود به منظور خدمات رسانی بهتر به زائران اربعین شهادت امام حسین(ع) افزود: با توجه به خیل عظیم زائران اربعین حسینی، سازمان حج و زیارت نگاه ویژه ای به اعزام و انتقال زائران به شهرهای مقدس عراق به ویژه کربلا

دارد.

خدرنژاد افزود: در اربعین سال آینده برنامه ریزی منسجم تر و هماهنگ تری برای اعزام زائران ایرانی از سوی سازمان حج و زیارت صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به شور و اشتیاق وصف ناپذیر زائران ایرانی برای رساندن خود به کربلادر اربعین حسینی ابراز امیدواری کرد با انسجام بهتر، سال آینده شاهد حماسه اربعین حسینی عظیم تری باشیم و امکانات بیشتر برای اعزام زائران به کربلامهیا شود.

وی با تجلیل از خادمان زائران اربعین حسینی گفت: امسال با وجود اعزام تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی به کربلاهیچ اتفاق ناگواری برای زائران پیش نیامد.

در این مراسم «ناصر حویزاوی» مدیر حج و زیارت خوزستان اظهار داشت: در اربعین امسال 250 هزار زائر از طریق دو مرز شلمچه و چزابه به کربلااعزام شدند.