آرشیو یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۵۵۷۳
صفحه آخر
۲۴

خبر

دلیل منتشرنشدن شهریارنامه

دلیل منتشر نشدن «شهریارنامه» مفتون امینی اعلام شد. فرید مرادی، سرویراستار انتشارات نگاه، درباره دلیل منتشر نشدن کتاب «شهریارنامه» مفتون امینی به ایسنا گفت: مفتون امینی دوست ما و از همکاران و نویسندگان انتشارات نگاه است، ولی برای انتشار این کتاب مساله وجود دارد و آن این که انحصار انتشار اشعار شهریار در اختیار انتشارات نگاه و زرین است، بنابراین هیچ ناشر دیگری حق انتشار کل یا گزیده این مجموعه را ندارد. او همچنین درباره علت جلوگیری از نشر این کتاب به ایسنا می گوید: ناشران دیوان شهریار معتقدند نباید تعداد زیادی از شعرهای شهریار را در این کتاب می آوردم، در صورتی که کار شهریار مثل دریا می ماند.

یاد بهرام بیضایی در تئاتر

آخرین روز اجراهای جشنواره تئاتر فجر با یاد بهرام بیضایی (کارگردان سینما و تئاتر) سپری شد. به گزارش ایسنا، نمایش «آرش ساد» نوشته بهرام بیضایی و کار محمد رحمانیان در تالار «حافظ» به صحنه رفت. این نمایش که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت، در دو نوبت ساعت 18 و 21 اجرا شد. بعد از اجرای این اثر نمایشی و زمانی که گروه اجرایی مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند، تصویری از بهرام بیضایی پخش شد و حاضران این هنرمند را تشویق کردند. نمایش «آرش ساد» با متن برخوانی آرش نوشته بهرام بیضایی و با نگاهی به نمایش «ماراساد» کار پتر وایس اجرا شد. در این اثر نمایشی مهتاب نصیرپور نقش اصلی را بازی می کرد.

انتقاد همایون شجریان از صدا و سیما

همایون شجریان در مراسم رونمایی از آلبوم «چه آتش ها» که مربوط به کنسرت پاییز سال 90 است و سازبندی خاص خود را دارد، از عملکرد صدا و سیما در خصوص پخش آثار موسیقایی گله کرد.وی ادامه داد: یکی از دلایل اعتراض پدرم نسبت به پخش آثارش از صدا و سیما دخالت هایی بود که در قطعات صورت می گرفت، به صورتی که کسی که روی آهنگ تصویر می گذاشت به خودش اجازه می داد موسیقی را ادیت کند.خواننده «با ستاره ها» ادامه داد: پدرم آن زمان می گفتند، موسیقی برای صدا و سیما مثل پوشال لای ظروف است.