آرشیو دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۱۹۶۱
جهان
۱۵

بریده اخبار

افغانستان: حامد کرزای، رییس جمهوری افغانستان به دنبال حمله مرگبار طالبان به پاسگاه ارتش در غازی آباد ولایت کنر، سفر رسمی خود به سریلانکا را به تعویق انداخت. ده ها عضو گروه طالبان در این حمله 21سرباز را کشتند و هشت سرباز دیگر را با خود بردند. (بی بی سی)

آمریکا: براساس گزارش روزنامه «بیلد ام زونتاگ»، آژانس امنیت ملی آمریکا همچنان از 320اقتصاددان و سیاستمدار برجسته آلمان جاسوسی می کند. (نووستی)

عراق: وزارت دفاع عراق اعلام کرد ارتش عملیات نظامی خود را در شهر فلوجه به مدت سه روز به حالت تعلیق درآورده است. همچنین فرماندهی عملیات استان الانبار از کشته شدن 25عضو داعش در جریان عملیات ارتش عراق در نواحی مختلف استان الانبار در 48 ساعت گذشته خبر داد. از دیگر سو وزیر خارجه چین صبح دیروز وارد بغداد شد تا درباره مسایل مختلف با مسوولان عراقی صحبت کند، در همین حال وزیران خارجه آمریکا و عراق در تماسی تلفنی آخرین تحولات منطقه را مورد بحث قرار دادند. (ایسنا)

اسراییل: اتحادیه عرب با تهیه گزارشی در خصوص اقدامات خصمانه رژیم اسراییل علیه اسیران فلسطینی، اعزام کمیته هایی جهت انجام تحقیقات بین المللی درباره وضعیت اسیران در زندان های رژیم اسراییل را خواستار شد. (ایسنا)

لبنان: در پی وقوع یک انفجار انتحاری که ایست بازرسی ارتش در شرق لبنان را هدف قرار داده بود دو سرباز و یک غیرنظامی کشته و 18نفر دیگر نیز زخمی شدند. جبهه النصره در لبنان مسوولیت این انفجار را برعهده گرفت. همچنین میشل عون رییس جریان ملی آزاد لبنان با بیان اینکه وحدت ملی می تواند از تاثیر نامطلوب بحران های منطقه بر کشورش بکاهد بر حمایت دایمی خود از مقاومت و جنگ حزب الله در سوریه تاکید کرد. (ایسنا)

آلمان: انگلامرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد، در سفر خود به اسراییل به طور کامل از تلاش های وزیرخارجه آمریکا برای احیای روند صلح خاورمیانه حمایت خواهد کرد.سخنان صدر اعظم آلمان در حالی مطرح می شود که مذاکرات صلح میان مقامات اسراییل و فلسطین همچنان بی نتیجه مانده و جان کری وزیر خارجه ایالات متحده سخن از طرحی نو با مفاد جدید برای پیشبرد این مذاکرات به میان آورده است. (خبرگزاری آلمان)