آرشیو شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۵۶۰۷
صفحه آخر
۲۴

طنین صدای افتخاری پس از 8 سال

«علیرضا افتخاری» خواننده موسیقی سنتی کشورمان که چند صباحی با حواشی مواجه شده بود، بعد از 8 سال دوری از اجرای زنده آثار موسیقایی، پنجشنبه 22 اسفند ماه میزبان طرفداران خود با اجرای چند اثر تازه و چند قطعه قدیمی در برج میلاد بود. او در این اجرا یاد استادانی چون «علی تجویدی» و «پرویز مشکاتیان» را زنده کرد.

بنابراین گزارش، در این کنسرت که به رهبری «حسین پرنیا» و ارکستری از سازهای ایرانی در مرکز همایش های برج میلاد اجرا شد، قطعاتی با شعری از «مهدی اخوان ثالث»، «میرا» با شعری از «نیما یوشیج»، «بی بی جون» با شعری از «احمد شاملو» با ملودی های حسین پرنیا از آلبوم تازه این خواننده با عنوان «پادشاه فصل ها» برای علاقه مندان موسیقی ایرانی اجرا شد.

علیرضا افتخاری در ابتدای این کنسرت بعد از این که از حسین پرنیا رهبر ارکستر مجوز ایستاده خواندن را گرفت خطاب به تماشاگران گفت: «از همه شما تماشاگرانی که در این مدت ما را حمایت کردید صمیمانه قدردانی می کنم و امیدوارم از این پس به عنوان یک هنرمند حقیر در محضر شما علاقمندان فهیم موسیقی بتوانم آثار ارزشمند و قابل قبولی چه در عرصه تولید و چه در اجرا تقدیم کنم.»

افتخاری در خوانش یکی از قطعات جدید خود در این کنسرت که ترکیبی از اجرای آوازی از شعرهای اخوان ثالث و نیما یوشیج بود، بیان کرد: شاید شما با این گونه آوازی من آشنا و مانوس نباشید اما امیدوارم با کمی اغماض این قطعه نیز مورد توجه شما قرار گیرد چراکه من در این قطعه فضای جدیدی را تجربه کردم که برای خودم ارزشمند بود.

این خواننده موسیقی ایرانی که در این کنسرت بیشتر به اجرای قطعات جدید آلبوم منتشر نشده «پادشاه فصل ها» پرداخت، قطعاتی هم از آلبوم ماندگار و پرفروش «یاد استاد» از ساخته های زنده یاد علی تجویدی را اجرا کرد.