آرشیو شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۵۶۰۷
سیاسی
۲۳

سفر وزیر خارجه یونان و اخضر ابراهیمی به تهران

تمایل شدید برای تعامل هیات های سیاسی و اقتصادی با ایران ادامه دارد و در همین راستا امروز کشورمان میزبان وزیر خارجه یونان است.

از سوی دیگر «اونگلوس ونیزلوس» وزیر امورخارجه یونان و معاون دولت این کشور راهی ایران می شوند تا با رئیس جمهوری کشورمان، محمد جواد ظریف، علی لاریجانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و علی شمخانی دیدار و گفت وگو کنند.

به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه هم اعلام کرد: «اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه برای رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره بحران سوریه به تهران سفر می کند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه افزود: نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه که عصر یکشنبه به تهران سفر می کند، درباره راه حل های سیاسی بحران سوریه و نیز تقویت روند کمک های انسان دوستانه به مردم این کشور با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد. معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: «ابراهیمی» در این سفر علاوه بر دیدار با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره بحران سوریه رایزنی می کند. عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه در سفر به روسیه و پکن با معاونان وزرای خارجه این دو کشور درباره مذاکرات آتی با 1+5 دیدار و گفت وگو کرده است.