آرشیو چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۰
جهان
۶

توطئه جدید رژیم صهیونیستی و فرانسه علیه دمشق

روزنامه الاخبار لبنان از اقدام جدید رژیم صهیونیستی و فرانسه برای متهم کردن مجدد نظام سوریه به استفاده از سلاح های شیمیایی علیه نیروهای وابسته به مخالفان پرده برداشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، پس از گذشت هفت ماه از پایان بحران تسلیحات شیمیایی سوریه و همزمان با پیشروی ارتش در حومه دمشق و شکست دادن نیروهای وابسته به مخالفان، دشمنان سوریه یک بار دیگر برای مقامات این کشور پرونده سازی کرده اند. در همین رابطه گرچه آمریکا می گوید اسناد و مدارکی مبنی بر به کارگیری سلاح های شیمیایی از سوی نظام سوریه دراختیار ندارد، اما انگلیس و فرانسه بر این موضوع پافشاری می کنند. آنها قصد دارند با تهیه پیش نویس یک قطعنامه جدید، آن را در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب برسانند.

روز دوشنبه کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت غیرممکن است بتوان بحران سوریه را از مسیری بجز مسیر دیپلماتیک حل و فصل کرد. وی در ادامه نقش اخضر ابراهیمی را در این خصوص بسیار مهم دانست و بر لزوم حمایت همه جانبه از وی برای حصول نتایج تاکید کرد. این درحالی است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اظهاراتی مداخله جویانه ضمن طرح این ادعا که برگزاری هرگونه انتخابات ریاست جمهوری یا انتخابات دیگر در سوریه فاقد اعتبار است، خواهان از سرگیری مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه شدند.

در عرصه میدانی نیز دیروز منابع سوری از ادامه پیشروی نیروهای ارتش در استان القلمون خبر دادند. به گفته این منابع، ارتش سوریه در حال پاکسازی آخرین نقاط از منطقه مهم القلمون در حومه دمشق بوده و توانسته است بر منطقه عسال الورد نیز تسلط پیدا کند.

این موفقیت ارتش سوریه 24 ساعت پس از ورود ارتش این کشور به منطقه تاریخی معلولا، البخعه و الصرخه رخ داد. عسال الورد از این حیث مهم است که حد فاصل میان القلمون و حرمون در خط مرزی لبنان و سوریه قرار دارد.