آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۳
حوادث
۱۹

سارقان اموال سالخورده ها دستگیر شدند

سه مرد شرور که پس از آزادی از زندان با حمله به زنان و مردان سالخورده، اموال آنها را سرقت می کردند، از سوی پلیس آگاهی شهرستان قرچک در شرق استان تهران دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، چندی پیش زن سالخورده ای با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایتی از دو مرد به اتهام سرقت پول هایش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، شب هنگام وقتی ازخانه دخترش باز می گشته، دو مرد که راکبان یک دستگاه موتورسیکلت بودند راه او را سد و یکی از آنها با چاقو وی را به مرگ تهدید و به زور پول هایش را سرقت کرده و متواری شده اند.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان آغاز شد تا این که زنان و مردان سالخورده دیگری با حضور در پلیس آگاهی از سارقان شکایت کردند.

در بررسی از این پرونده ها معلوم شد شیوه دزدی ها یکی بوده و در برخی سرقت ها به جای دو مرد، سه نفر با تهدید، اموال مالباختگان را سرقت کرده اند و تصاویر رایانه ای به دست آمده از متهمان با هم مطابقت دارد.

ماموران با بررسی تصاویر دزد های تحت تعقیب در آلبوم مجرمان حرفه ای در پلیس آگاهی، هویت آنها را شناسایی کردند ومعلوم شد، آنها از افراد شرور و سابقه داری هستند که چندی پیش محکومیتشان پایان یافته و از زندان آزاد شده اند. با به دست آمدن این اطلاعات پاتوق های متهمان زیر نظر گرفته شد و چند روز پیش در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی، آنها به سرقت های سریالی اعتراف و عنوان کردند: علاوه بر این دزدی ها با پرسه زدن در محله های شهر و شناسایی زنان سالخورده که تنها زندگی می کردند، زنگ منازل آنها را به صدا در آورده و به بهانه این که نشانی خانه ای را از آنها سوال یا لیوانی آب دریافت کنیم، با چاقو به آنها حمله کرده و طلاهایشان را سرقت می کردیم.

در پی این اعترافات، دستور قضایی برای شناسایی دیگر مالباختگان صادر شد و تبهکاران زورگو برای ادامه تحقیقات دراختیار پلیس اگاهی قرار گرفتند.