آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۳
جامعه
۱۷

والدین بی سواد، رغبتی به باسوادی ندارند

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی با بیان این که در کشور 9 میلیون و 700 هزار نفر بی سواد مطلق وجود داشته که سه میلیون و 450 هزار نفر از آنها کمتر از 50 سال دارند، گفت: طرح سوادآموزی اولیای دانش آموزان با ابلاغ برنامه ها به مدارس آغاز شده، ولی این طرح با مشکلاتی روبه روست.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی زاده، استقبال کم بی سوادان، ایرادهای سامانه ثبت نام و پرداخت نشدن حق الزحمه مدیران را از جمله مشکلات این طرح دانست و با اشاره به استقبال اندک اولیا از طرح سوادآموزی افزود: از مدیران می خواهیم با عزم و اراده جدی تر و از طریق ارتباط های حضوری و تلفنی با این افراد آنها را تشویق به سوادآموزی کنند و از دانش آموزان نیز کمک بگیرند.

وی با اشاره به این که تعدادی از این افراد توانایی یادگیری ندارند، گفت: از مدیران شهرستان ها می خواهیم با شناسایی این افراد و خارج کردن نام آنها از فهرست اولیای بی سواد به پیشرفت سریع تر طرح کمک کنند.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی ادامه داد: بعد از اجرای کامل طرح سوادآموزی، شاخص امتیاز سلامت مدارس کشور بر مبنای درصد اولیای بی سواد نسبت به دانش آموزان در دستور کار قرار خواهد گرفت و مدارس بر این اساس رتبه بندی می شوند.

مهدی زاده ایجاد شرایط مناسب تحصیل برای افراد بازمانده از تحصیل در رده سنی 10تا20 سال را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: این افراد شامل کودکان کار، کودکان طلاق و بویژه کودکان معلول هستند.

به گفته وی، 6700 کودک بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شده که قرار است آموزش این افراد به صورت چهره به چهره و فردی انجام شود.