آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۳
جامعه
۱۷

اعلام نتایج پرونده های مراکز مشاوره ازدواج تا یک ماه آینده

معاون سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور گفت: از این هفته بررسی پرونده های مراکز مشاوره ای را که از وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفته اند، آغاز می کنیم و تا یک ماه آینده نتایج بررسی ها مشخص می شود.

محمد حاتمی در گفت وگو با ایسنا افزود: در پی امضای تفاهم نامه در سال گذشته با وزارت ورزش و جوانان، نخستین جلسه کمیته بررسی صلاحیت مراکز مشاوره ازدواج با حضور نماینده این وزارتخانه در سازمان نظام روان شناسی تشکیل شد.

وی با بیان این که در این جلسه معیارهای تخصصی مورد نظر نظام روان شناسی برای باز اعتبارسازی مجوز مراکز مشاوره ازدواج تصویب شد، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تمام پرونده های 200 مرکزی که وزارت ورزش و جوانان مجوز آنها را داده است، در اختیار کمیته بررسی صلاحیت مراکز مشاوره ازدواج قرار گیرد.

معاون سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور ادامه داد: برای این مراکز در صورت همخوانی با ضوابط سازمان نظام روان شناسی با امضای ریاست سازمان مجوز صادر می شود و در صورتی که مرکزی نقص پرونده داشته یا موسس یا موسسان آن پروانه نداشته باشند، مجوزشان لغو یا مدیر فنی برای آنان تعیین می شود تا تحت نظر او به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون سازمان نظام روان شناسی و مشاوره با اشاره به برگزاری جلسه با وزارت ورزش و جوانان درباره تابلوهای مراکز مشاوره ازدواج بیان کرد: همین هفته این جلسه برگزار می شود تا به الگوی مشترکی در زمینه تابلوهای مراکز مشاوره ازدواج برسیم. البته قرار است روی این تابلوها آرم نظام روان شناسی و وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد.

حاتمی تاکید کرد: اخذ نظر کارشناسی سازمان نظام روان شناسی به طور قطع به نفع مراکز مشاوره ازدواج خواهد بود و از سازمان بهزیستی نیز تقاضا داریم هرچه سریع تر پرونده تمام مراکز مشاوره ای را که تاکنون برای آنها مجوز فعالیت صادر کرده است، به این سازمان ارسال کند تا در آینده مشکلی برای آنان پیش نیاید.