آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۳
جامعه
۱۷

ورود بخش خصوصی در نوسازی بافت های فرسوده

رئیس شورای عالی استان ها تاکید کرد: مدیریت شهری باید با به کارگیری راهکارهایی بخش خصوصی را در نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران فعال کند.

به گزارش مهر، مهدی چمران در جریان بازدید از یکی از طرح های در حال نوسازی بافت های فرسوده واقع در خیابان مختاری در محدوده منطقه 12 شهرداری تهران گفت: تجمیع و نوسازی بافت های فرسوده سبب می شود تعداد زیادی از آن شبیه سازی کنند و در نتیجه به نوسازی بافت های فرسوده شهر سرعت بخشیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این طرح توضیح داد: این طرح که با مشارکت بخش خصوصی و یکی از بانک ها در خیابان مختاری در منطقه ای با بافت بسیار فرسوده اجرا شده، نمونه خوبی در حد استانداردهای قابل قبول شهری است.

چمران تصریح کرد: دلیل این بازدید، تشویق سازندگان و تبدیل شدن آن به الگویی برای شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی و سرمایه گذاران است تا این روش را توسعه دهند.

چمران اظهار کرد: شهر تهران نمی تواند منتظر بماند که شهرداری یا وزارت مسکن به تنهایی بودجه ای را به این موضوع اختصاص دهند و همه بافت های فرسوده را احیا کنند، ضمن این که این موضوع قابلیت انجام نیز ندارد. وی افزود: شهروندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند در این گونه طرح ها سرمایه گذاری کنند و در نتیجه این مشارکت ساختمان های استانداردی ساخته می شود که برای زندگی هم مناسب تر است.