آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۳
جامعه
۱۷

اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان از شش به 9 ماه برای بیمه شدگان تامین اجتماعی اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس، دولت برای اجرای این قانون پیشقدم شده است تامین اجتماعی هم مانند دیگر سازمان های بیمه در صورت تخصیص مناسب منابع، مایل است تسهیلاتی را برای افراد تحت پوشش خود ایجاد کند.

سیدتقی نوربخش در گفت وگو با ایسنا افزود: با این حال اعتبارات لازم برای اجرای این قانون در سال 92 در نظر گرفته نشد، اما اکنون هماهنگی هایی در این خصوص صورت گرفته و اقدامات لازم از جمله نامه نگاری ها با دولت انجام شده و به محض تخصیص منابع آن را اجرا خواهیم کرد که این وعده در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت برای ارائه فهرست جدید داروهای گرانقیمت به سازمان های بیمه گر به منظور کاهش قیمت آنها در سال 93 اظهار کرد: هماهنگی های بسیار خوبی با وزارت بهداشت در زمینه پوشش بیمه ای داروهای گرانقیمت داشتیم و اقدامات لازم را براساس ابلاغ وزارت بهداشت و سیاست های اتخاذ شده انجام می دهیم.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اعتبارات مناسبی برای جبران مابه التفاوت قیمت ارز دارو در بودجه سال 93 دیده شده است که از طریق وزارت بهداشت به نسبت میان سازمان های بیمه گر توزیع خواهد شد.