آرشیو چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۶
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

روایت «دانه» از تولید علم

پخش برنامه «دانه» که با محور تولید علم در کشور تولید شده است از فردا شب ساعت 20 از شبکه چهار آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار، برنامه دانه با اجرای علی درستکار، ضمن گفت وگوهای خاص و متفاوت با فعالان عرصه علم و فناوری کشور، مردم را با حقایق علمی آشنا می کند.سیدجلال چاوشیان تهیه کننده برنامه «دانه» گفت: در دانه پرسش هایی درباره نقش نخبگان در تولید علم، فرصت ها و تهدیدهای این پدیده، راهکارهای توسعه و رابطه متقابل علم با دین در روند توسعه علمی کشور، مطرح می شود.

چاوشیان افزود: مجری در این گفت وگوها می کوشد ضمن استخراج واقعیت های مربوط به پدیده های علمی از زبان متخصصان و خبرگان علمی ایران و جهان، مخاطب را نسبت به ظرافت های نهفته در پدیده های خلقت آگاه سازد و عظمت قدرت تفکر انسانی، پیچیدگی های ذهن آدمی و اهمیت تلاش عالمان و دانشمندان برای تولید علوم را بیان کند. این برنامه در 50 قسمت 90 دقیقه ای در گروه دانش شبکه چهار تولید شده است.

تهیه کننده برنامه درباره بخش های آن گفت: گفت وگوهای موضوعی که به بحث و بررسی چالش های پیشرفت و توسعه علمی کشور در حوزه هایی همچون نقشه علمی کشور، نظام آموزش عالی، آینده پژوهی دانش و فناوری و شرکت های دانش بنیان اختصاص دارد و همچنین گفت وگوهای علمی با استادان صاحب نظر در حوزه های تخصصی، از بخش های اصلی این برنامه تخصصی است. وی از ایجاد کلوب ویژه باشگاه هواداران این برنامه خبر داد و افزود: با تشکیل جلسات و فوق برنامه های مختلف با اعضای باشگاه، امکان فعالیت های جانبی مثل حضور در جلسات و سمینارها و پاسخ به پرسش های خاص مخاطبین نیز فراهم می شود.