آرشیو چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۶
ورزش
۱۸

کنایه وزیر ورزش به رئیس فدراسیون فوتبال

در نشست دیروز وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون، دکتر گودرزی به رئیس فدراسیون فوتبال کنایه زد و در طرف مقابل کفاشیان هم گفت اگر از عهده مخارج بر نمی آیند، فوتبال را تعطیل کنند.

علی کفاشیان که چند روز پیش گفته بود میلیارد هم پولی نیست، دیروز وقتی با این کنایه دکتر گودرزی مواجه شد که؛ در شرایطی که وزارت ورزش می خواهد جلوی قراردادهای میلیاردی در فوتبال را بگیرد، خوب نیست که رئیس فدراسیون بگوید این مساله را قبول ندارد، گفت: به اعتقاد من تعداد کمی از فوتبالیست ها قراردادهای میلیاردی دارند و خوب نیست این مساله را به کل جامعه فوتبال تعمیم دهیم.

وی افزود: البته ما تابع تصمیمات وزارت ورزش هستیم و از فصل آینده نیز جلوی این مساله را خواهیم گرفت. برای همین نیز به فوتبالیست هایی که قراردادهای میلیاردی می خواهند، توصیه می کنم که فوتبال خود را در کشورهای دیگر دنبال کنند.

کفاشیان در عین حال کمی لحن اظهارات خود را تند کرد و گفت: به اعتقاد من بازیکنی مثل آندو تیموریان که بالای دو میلیارد تومان دریافتی داشته است، ارزشش را دارد، زیرا او می تواند در همین تیم های حاشیه خلیج فارس براحتی پنج یا شش میلیارد پول بگیرد و ما نمی توانیم با رقم های بسیار پایین آنها را نگه داریم. این که گفته می شود پول بیت المال را به بازیکنان نمی دهیم، خب دولت دیگر در هیچ تیمی هزینه نکند و فوتبال را تعطیل کند تا مردم بروند مسابقات خارجی را تماشا کنند. کفاشیان درباره مذاکره تیم منچستریونایتد انگلیس با کارلوس کرش نیز خاطرنشان کرد: دقیقا نمی دانم آیا مذاکره کرده اند یا خیر، اما اکنون یکی از مشکلات ما که در جلسه با وزیر نیز مطرح شد، این بود که به ما اعلام کردند باید در حد پول جیب تان هزینه کنید و تعهد بیشتر از آن ایجاد نکنید. اگر کرش روی رقم پیشنهادی خود که حدود دو میلیون و 800 هزار دلار است، مصر باشد، نمی توانیم آن را بپردازیم؛ زیرا در توانمان نیست و باید به دنبال مربی ارزان تری برای تیم ملی ایران پس از جام جهانی باشیم.