آرشیو چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۶
جامعه
۱۷

لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس می رود

وزیر آموزش و پرورش از ارائه طرح رتبه بندی معلمان به مجلس خبر داد و گفت: نظام رتبه بندی معلمان می تواند موجب افزایش انگیزه، افزایش تلاش های آموزشی، پژوهشی و پرورشی معلمان شود و در نتیجه ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی در گردهمایی مشترک روسای امور اداری و تشکیلات و کارشناسان امور نقل و انتقالات آموزش و پرورش که روز گذشته برگزار شد، با اشاره به این که طرح رتبه بندی معلمان در مجلس رای نیاورد، اظهار کرد: با توجه به سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور، به دنبال آن هستیم که این طرح را در قالب لایحه تقدیم مجلس کنیم.

فانی با بیان این که 12 میلیون و 400 هزار دانش آموز در کشور مشغول تحصیل هستند، توضیح داد: از این تعداد یک میلیون نفر در مدارس غیردولتی و بیش از 11 میلیون نفر در مدارس دولتی تحصیل می کنند. یک میلیون معلم نیز در حال فعالیت در مدارس دولتی هستند که نسبت یک به 11 معلمان به دانش آموزان موضوع قابل پیگیری آموزش و پرورش است و ظرف چند سال آینده این رقم 11 به 12 و 13 می رسد و این امر به معنای بهره وری در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس ارتقای کیفیت بخشی آموزشی در آموزش و پرورش به دنبال افزایش بهره وری نیروی انسانی هستیم و تا جایی که بتوانیم برای ساماندهی نیروی انسانی از مشارکت ها استفاده کنیم.

ر