آرشیو چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۶
جامعه
۱۷

جریمه های دوربینی حذف نمی شود

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: جریمه های دوربینی با توجه به این که مستند بوده و عکس تخلف در اختیار پلیس است به هیچ وجه از سیستم حذف نمی شود و اعتراض به جرایم دوربینی پذیرفته نیست.

به گزارش فارس، سرهنگ احمد کرمی اسد، درباره نحوه اعتراض به جریمه ها افزود: هیچ برگه جریمه ای در سیستم پلیس حذف نمی شود و در صورتی که راننده بتواند مستندات را درباره خطای مامور یا کارمند پانچ جریمه ها ارائه کند، قبض از سیستم پلیس حذف می شود.رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: هیچ برگه جریمه ای در سیستم پلیس حذف نمی شود و اعتراض به جرایم رانندگی در سراسر کشور یکپارچه است و تسهیلات در واحدهای رسیدگی بخوبی ارائه می شود. وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا شهروندان پس از دریافت صورتحساب جریمه در سایت راهور 120 بتوانند شناسه قبض و پرداخت را دریافت و بدون نیاز به سفر درون شهری قبض را پرداخت کنند.

کرمی اسد با اعلام این که در صورتی که خودرویی طبق ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی میزان جریمه هایش به یک میلیون تومان برسد در سیستم پلیس توقیف شده و از طریق پست و پیامک اخطار توقیف برای فرد ارسال می شود، افزود: راننده موظف است ظرف یک ماه جریمه را پرداخت کند، در غیراین صورت خودرو توقیف فیزیکی می شود.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور تصریح کرد: تسهیلاتی برای این رانندگان در نظر گرفته شده است و پس از پرداخت دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و شکایت بدون مراجعه از سوابق خودرو حذف می شود؛ البته این موضوع فقط برای خودروهایی است که یک میلیون تومان خلافی دارند.