آرشیو یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۳
اقتصادی
۶

خودروسازان حق افزایش قیمت ندارند

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که این وزارتخانه در قرارداد میان پژو و ایران خودرو دخالت نمی کند، گفت: خودروسازان خود باید قراردادهای مشترک را با شرکای خارجی پیگیری کنند و در این زمینه وزارت صنعت دخالت نخواهد کرد.

به گزارش مهر، امیرحسین قناتی در حاشیه بازدید از یکی از شرکت های قطعه سازی در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود، نخستین و مهمترین بحث وزیر این است که همکاری مشترک با سرمایه گذاری بلندمدت با خودروسازان خارجی اعم از فرانسوی، اروپایی، آسیایی شکل گیرد و تفاوتی در این زمینه میان خودروسازان خارجی وجود ندارد. مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برند در این زمینه مهم نیست و همکاری بلندمدت و سرمایه گذاری در جهت تولید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد تاکید است، ضمن این که این وزارتخانه در قرارداد ایران خودرو با پژو دخالت نمی کند و وزارتخانه برای کل خودروسازها خط مشی تعیین کرده است.

وی تصریح کرد: قبلا از سوی خودروسازان بزرگ از جمله پژو برای همکاری با ایران درخواست هایی مطرح شده بود که به نظر می رسد امسال شمارگان تولید خودرو به یک میلیون و 200 هزار دستگاه برسد. برهمین اساس تامین تجهیزات، همکاری های تکنولوژیک و فناوری افق مناسبی را پیش روی دو طرف قرار می دهد.در بحث قراردادهای جدید نیز تاکید بر سرمایه گذاری های جدید است.

وی در خصوص افزایش قیمت خودرو نیز گفت: هیچ توافقی در این زمینه صورت نگرفته است و هیچ خودروسازی فعلا حق افزایش قیمت ندارد و فقط افزایش قیمت روی مالیات بر ارزش افزوده و مابه التفاوت بیمه است.