آرشیو شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۷۵
سیاسی
۲

نبض سیاست

لغو روادید با 12 کشور

سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در نشستی با فعالان صنعت گردشگری از لغو روادید با 12 کشور خبر داد و افزود: وزارت اطلاعات بستر مناسبی را برای امکان لغو روادید با کشورها ایجاد کرده است.

وزیر ارشاد: کذب محض است

وزیر ارشاد بار دیگر با انتقاد از فیلم مستند «من روحانی هستم» گفت: این مستند در دو بخش مربوط به حضور روحانی در ماجرای مک فارلین و ماجرای شورای سرپرستی صدا و سیما در اوایل انقلاب کذب محض است و باید با عوامل آن برخورد شود.

اقدام ضدایرانی جدید آمریکایی ها

خبرگزاری تسنیم به نقل از هافینگتون پست نوشت: بسیاری از ایرانی های مقیم آمریکا هنگام مراجعه به حساب های خود نزد بانک آمریکا دریافتند حساب ها و سپرده هایشان در این بانک مسدود شده است.براساس این گزارش، مسدود شدن حساب ایرانی ها نشان دهنده تغییر ناگهانی سیاست های این بانک آمریکایی است.

اخبار ضد و نقیض درباره برکناری فرماندار بروجرد

سایت پارسینه نوشت: در پی اقدام برخی گروه ها در جریان سفر سیدحسن خمینی به بروجرد و حمایت فرماندار بروجرد از آنها و لغو سخنرانی سیدحسن خمینی، حسن روحانی، رئیس جمهور شخصا دستور عزل فرماندار و توبیخ استاندار لرستان را صادر کرد.البته خبرگزاری فارس به نقل از منوچهر فراقی، فرماندار بروجرد نوشت: با تمام قوت به کار خود ادامه می دهم و تا این لحظه هیچ نامه و مطلبی مبنی بر عزل اینجانب از سوی هیچ مسئولی واصل نشده است. در همین حال حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در گفت وگو با فارس با بیان این که وزارت کشور یک بازرس به محل فرستاده تا موضوع را بررسی کند، افزود: گزارش ها در این زمینه هنوز نهایی نشده و احتمالا تا روز دوشنبه نهایی خواهد شد.

خلبانی که هواپیمای ریگی را نشاند

سایت مشرق با اشاره به ماجرای چند سال قبل در ارتباط با پرونده عبدالمالک ریگی و به زمین نشاندن هواپیمای حامل او از سوی جنگنده های ایرانی نوشت: کمتر کسی را می توان یافت که در ذکر خاطرات آن روز از تصمیم لحظه ای و شهامت خلبان نیروی هوایی ارتش در نشاندن هواپیمایی که از دبی راهی قرقیزستان بود سخن نگفته باشد. این خلبان شجاع ایرانی کسی نبود جز شهید سرهنگ خلبان سعید اصغری که چند ماه بعد از این ماجرا در یک سانحه هوایی به شهادت رسید.