آرشیو پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۸۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

همزمان با شب بعثت انجام شد:ارسال روپوش جدید مرقد مطهر امام حسین(ع) به کربلا

طی آیین ویژه ای و با حضور مردم، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) روپوش جدید مرقد مطهر امام حسین(ع) به کربلای معلاارسال شد.

اصفهان- خبرنگار کیهان:بر روی این روپوش کتیبه هایی از آیه تطهیر، سوره کوثر و عبارات «لبیک یا حسین شهید»، «لبیک یا حسaین مظلوم» و «لبیک یا حسین غریب» به شکل بسیار زیبا دوخته شده است.

این روپوش همزمان با ولادت امام سوم شیعیان در روز سوم شعبان بر روی مرقد مطهر آن حضرت قرار می گیرد.

مسئول کارگاه آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: این روپوش دوشنبه از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به نجف اشرف ارسال شد. محمدحسین ایرانپور تصریح کرد: دوخت و تهیه روپوش مرقد مطهر امام حسین(ع) نزدیک به دو سال به طول انجامید و 14 بانوی هنرمند اصفهانی در دو نوبت کاری بر روی آن کار هنری انجام دادند. وی افزود: در این روپوش 30 مترمربع مخمل جیر، 30 متر مربع آستری، 17 متر ریشه، 30 مترمربع طلق اعلاو 20 متر قیطون، پنج هزار مثقال ملیله اصل، 300 مثقال شمش طلا، 26 کیلوگرم سنگ های قیمتی اصل مانند یاقوت و زمرد و 30 کیلوگرم مروارید اصل از اقلام به کار رفته است.

ایرانپور گفت: چهار کتیبه ملیله دوزی شده که در بالای حرم حضرت موسی بن جعفر(ع) و جوادالائمه نصب خواهد شد و نیز پرده در ورودی حرم موسی بن جعفر(ع) که در این کارگاه تهیه شده همچنین کتیبه های میناکاری شده حرم امامین جوادین که هزینه آن توسط مردم لنجان تامین و در مدت دو سال هنرهای قلمزنی، زرگری، میناکاری و طلاکاری روی آن انجام شده نیز همراه با محموله روپوش مرقد مطهر امام حسین به عراق ارسال شده است.