آرشیو پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۸۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:نرخ جدید 300 قلم داروی بیماران خاص هفته آینده اعلام می شود

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قیمت جدید 300 قلم داروی بیماران خاص هفته آینده اعلام می شود.

خرم آباد - خبرنگار کیهان:رسول دیناروند در نهمین گردهمایی مدیران و معاونان آزمایشگاه های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در خرم آباد برگزار شد افزود: این تعداد دارو 30 درصد از سهم کل داروی عرضه شده در بازار را شامل می شود.

وی با اشاره به اختصاص حدود 1100 میلیارد تومان برای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج از اجرای طرح سطح بندی تجهیزات آزمایشگاه های کنترل کیفیت غذا و دارو در کشور خبر داد و افزود: بر این اساس، آزمایشگاه های مذکور در کشور اولویت بندی شده و به تناسب نیاز استان ها تجهیزات آنها تامین می شود.

وی افزود: بر اساس این طرح انجام آزمایش بر روی یک فرآورده خاص در کشور به عنوان مرجع برای سایر نقاط معتبر خواهد بود و نیاز به موازی کاری نیست.

دیناروند با اعلام این خبر که شبکه کامل آزمایشگاهی در کشور راه اندازی می شود، گفت: تجهیزات دانشگاه های مرزی به عنوان مرجع تجهیز می شوند و محصولات وارداتی از این طریق کنترل و وارد کشور خواهد شد.

وی گفت: اجرای طرح سطح بندی تجهیزات آزمایشگاهی کشور ظرف 3 سال آینده به حد مطلوب ارتقاء خواهد یافت و برای تحقق آن پنج میلیارد تومان در نظر گرفته ایم.

معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: سالانه 3 هزار آزمایش توسط آزمایشگاه های مرجع و 2 هزار آزمایش توسط آزمایشگاه های استانی کنترل غذا و دارو انجام می شود.