آرشیو پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۸۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس کمیسیون معماری شورای شهر:ترک های خیابان ولی عصر عمیق تر شده است

رئیس کمیسیون معماری شورای شهر تهران با اشاره به احتمال نشست در خیابان خدامی واقع در میدان ونک، گفت: ترک های خیابان ولی عصر عمیق تر شده است.

محمد سالاری در گفت وگو با خبرنگار مهر، گفت: عملیات مقاوم سازی گود خدامی پیش از این انجام شده است اما با توجه به مشکلی که برای مالک به وجود آمده پروژه به مرحله اجرای فنداسیون و اسکلت نرسیده است.

وی با بیان این که عملیات مقاوم سازی دارای سقف زمانی است که از مهلت آن گذشته است گفت: در حال حاضر شاهد ریزش آب های سطحی در درون گود هستیم که در ادامه سبب نشست خیابان خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: ترک های خیابان ولی عصر در حال عمیق شدن است و ما نیز در کمیسیون شهرسازی جلسه ای اضطراری برگزار کرده ایم. شهردار منطقه ملزم شده با استعلام از مراجع قضایی از محل ماده 55 شهرداری ها بودجه مقاوم سازی این گود را تهیه و اقدامات لازم را انجام دهد.

سالاری همچنین درباره تخلفات پروژه اطلس مال نیز با بیان اینکه بر اساس طرح تفصیلی در این زمین باید پارکینگ عمومی احداث می شده است، گفت: به جز تغییر کاربری، دو طبقه نیز به صورت غیرقانونی به این زمین مجوز ساخت داده شده که تراکم آن 160 درصد است.

سالاری با اشاره به پیش فروش و ساخت وسازهایی که در این پروژه انجام شده است گفت: با استناد به رای شورای عالی شهرسازی این پروژه بر اساس بارگذاری قانونی باید ساخت وساز انجام دهد و دو طبقه اضافه از آن گرفته شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شهرداری نیز ملزم شد در این منطقه زمینی به همین متراژ خریداری و در آن پارکینگ عمومی احداث کند تا سرانه های عمومی منطقه تغییر نکند.