آرشیو پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۸۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

ابتلای 6 نفر به بیماری کرونا در کرمان

تاکنون ابتلای 2 تن به بیماری کرونا در کرمان تایید شده و 4 تن دیگر مشکوک به این بیماری هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز چهارشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: دو فرد بیمار که ابتلابه کرونا در آنها تایید شده دو خواهر از یک خانواده هستند که در بررسی ها، با دو سه واسطه تماس مختلف با زائری که از حج برگشته بود، داشته اند.

مهدی شفیعی ادامه داد: حال عمومی یکی از این دو خواهر خوب بود و پس از چند روز بستری دیروز ترخیص شد.

وی گفت: اما خواهر دیگر به علت اینکه سنش بالابوده و بیماری های مزمن نیز داشته هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شود و اگر چه حالش زیاد خوب نیست اما در دو روز گذشته کمی بهبود یافته و تب این بیمار کمتر شده است.

شفیعی اظهار کرد: البته دو نفر از نزدیکان این دو خواهر که علائم تنفسی داشتند در بیمارستان بستری شده اند که حال عمومی آنها خوب بوده اما هنوز جواب آزمایش این دو فرد نیامده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: البته دو نفر دیگر نیز مشکوک به ویروس کرونا در کرمان شناسایی شده اند که ارتباطی با این خانواده ندارند که آنها نیز یا سابقه تماس با زائر را داشته اند یا خود در سفر حج بوده اند، که اکنون این دو نفر نیز برای بررسی بیشتر بستری هستند.

وی اظهار کرد: هم اکنون در کرمان این 6 نفر مشکوک و یا مبتلابه ویروس کرونا هستند اما از سایر شهرستان ها نیز اطلاع داریم که مورد مشکوکی در رابطه با این بیماری وجود نداشته است.

کرونا ویروس جزو ویروس های سرماخوردگی است که از سال 2012 میلادی نخستین مورد ابتلابه این ویروس در عربستان سعودی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مشاهده شده است.