آرشیو شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۲۸
حوادث
۱۲

رانندگان بی سواد در دام زن شیاد

شرق: زنی شیاد که با اغفال رانندگان بی سواد، از آنها کلاهبرداری می کرد، دستگیر شد.

فردی چندی قبل به پلیس فتای شهرستان بهارستان، واقع در غرب استان تهران رفت و طی شکایتی گفت 25میلیون تومان از حساب بانکی اش سرقت شده است. این مرد به کارآگاهان گفت: «کارت عابربانکم را چندروز قبل به مردی جوان دادم تا مبلغی را از حسابم برداشت کند. او پول را برایم گرفت اما به دلیل حواس پرتی فراموش کردم کارت را از وی پس بگیرم و بعد از آن با مراجعه به بانک متوجه شدم حسابم خالی شده است.»

ماموران بعد از شنیدن حرف های شاکی متوجه شدند او تناقض گویی می کند. آنها تحقیقات خود را پی گرفتند و با بررسی های تخصصی و فنی، مراکز خریدی را که مبالغ مسروقه در آنها خرج شده بود شناسایی کردند. کارآگاهان پلیس فتا فهمیدند زنی 40ساله و مردی 36ساله با مراجعه به این فروشگاه ها، لوازم خانگی از جمله ال سی دی، یخچال، لباسشویی و... خریده و در مجموع مبلغ 256میلیون ریال خرج کرده اند. کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی دو متهم را شناسایی کردند و بعد از انجام بررسی های لازم سرنخی از آنها به دست آوردند و هر دو را دستگیر کردند.

زن 40ساله وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اعتراف کرد سوار خودرو افراد بی سواد می شده و آنها را اغفال می کرده است. این زن گفت: «بعد از ریختن طرح دوستی با رانندگان آنها را برای دریافت پول، پای دستگاه عابربانک می کشاندم و چون آنها بلد نبودند از دستگاه خودپرداز استفاده کنند برای این کار از افراد دیگر کمک می خواستند. من هم هنگام ردو بدل شدن رمز کارت بین آنها، رمز را به خاطر می سپردم و سپس در فرصتی مناسب کارت عابربانک فرد را سرقت و حساب او را خالی می کردم.»

اظهارات زن میانسال فاش کرد شاکی قصد نداشت درباره رابطه اش با متهم صحبت کند و به همین دلیل در شکایت خود سناریویی دروغین را مطرح کرد.

«سرهنگ اصغر باقریان» رییس پلیس فتای غرب استان تهران درباره این پرونده گفت: با توجه به اینکه پرونده های دیگری در سطح کشور در رابطه با این سارق تشکیل شده است مراتب برای رسیدگی بیشتر به مرجع قضایی ارجاع داده شد.