آرشیو شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۲۸
حوادث
۱۲

شگردهای عجیب برای قاچاق موادمخدر

شرق: قاچاقچیان برای جابه جایی موادمخدر و پنهان کردن محموله های خود از شگردهای مختلفی استفاده می کنند. پلیس به تازگی سه محموله موادمخدر را که لابه لای طالبی، هندوانه و آب معدنی جاسازی شده بود، کشف کرده است. سرهنگ «محمد بخشنده» سرپرست پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ درباره یکی از این محموله ها توضیح داد: «ماموران از طریق منابع اطلاعاتی متوجه شدند فردی در پوشش محصولات کشاورزی، موادمخدر به تهران منتقل و توزیع می کند. آنها متهم را تحت نظر قرار دادند و فهمیدند او قصد دارد محموله موادمخدر را در اتوبان آزادگان تحویل بگیرد بنابراین وی را همراه دو همدستش دستگیر کردند. پلیس در بازرسی از دو دستگاه کامیونت توقیفی که حامل بار طالبی بود، بیش از 60کیلوگرم تریاک کشف کرد.»

به گفته سرهنگ «بخشنده» ماموران قاچاقچی دیگری را که بیش از 41 کیلوگرم تریاک را در بار هندوانه جاسازی کرده بود، دستگیر کردند. این مقام انتظامی توضیح داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند فردی که از قاچاقچیان موادمخدر است تصمیم دارد مقداری مواد افیونی را از جنوب کشور در قالب محموله هندوانه به تهران وارد و توزیع کند.»وی افزود: «پلیس پس از شناسایی محموله مواد افیونی در محدوده میدان میوه وتره بار مرکزی تهران، سوداگر موادمخدر را دستگیر و در بازرسی از محموله 41 کیلو و 350 گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در هندوانه جاسازی شده بود، کشف کرد.»

ماموران پلیس همدان نیز30کیلوگرم تریاک را که در محموله آب معدنی جاسازی شده بود کشف و دو قاچاقچی را دستگیر کردند. سرهنگ «هادی قزوینه» رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان در این باره گفت: ماموران در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در حال حمل مقداری موادمخدر از استان های مرزی به استان همدان است به تحقیق پرداختند و فهمیدند متهم همراه قاچاقچیان شرق کشور موادمخدر را در پوشش بطری های آب معدنی و به وسیله اتوبوس از زاهدان به تهران منتقل و از تهران به وسیله خودرو سواری به همدان وارد و توزیع می کند. این مقام انتظامی اظهار کرد: ماموران خودرو موردنظر را مشاهده و متوقف کردند و دو قاچاقچی موادمخدر دستگیر شدند. سپس از داخل خودرو 30 کیلوگرم تریاک که در 52 بطری کوچک آب معدنی جاسازی شده بود، کشف شد.