آرشیو چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۱۸
اقتصاد
۴

اعلام نقدشونده ترین سهام بورس

اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار، نقدشونده ترین سهام بازار سرمایه را به ترتیب رتبه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بر این اساس، سرمایه گذاری صنعت بیمه با 77 درصد سهام شناور آزاد در آخرین روز خرداد 93، به عنوان نقدشونده ترین سهام میان شرکت های بورسی انتخاب شد. قند شیرین خراسان، با 67 درصد سهام شناور آزاد و 67.38 درصد سهام شناور با احتساب ضریب شناوری در رتبه دوم قرار دارد. رتبه سوم جدول نقدشونده ترین سهام شرکت های بورسی به سرمایه گذاری توسعه آذربایجان اختصاص دارد. سهام شناور این شرکت در پایان خرداد ماه 67 درصد و سهام شناور با احتساب ضریب شناوری 66.9 درصد بود.

عمران و توسعه فارس هم با 66 درصد سهام شناور آزاد و 68.95 درصد سهام شناور با احتساب ضریب شناوری در رده چهارم قرار دارد. فرآورده های نسوز آذر با 64 درصد سهام شناور آزاد در رده پنجم و قند ثابت خراسان با 62 درصد سهام شناور در رتبه ششم قرار دارد.

رتبه های هفتم و هشتم جدول نقد شونده ها هم به ترتیب به شرکت های بانک پاسارگاد و صنایع سرماآفرین ایران اختصاص دارد. درصد سهام شناور این دو شرکت به ترتیب 59 و 55 درصد است.سرمایه گذاری نیرو هم در این جدول در ردیف نهم قرار گرفته است. این شرکت با 55 درصد سهام شناور آزاد در بورس اوراق بهادار حضور دارد.

جایگاه دهم نیز با 55 درصد سهام شناور آزاد به صنایع آذرآب اختصاص دارد. درهمین حال فنرسازی خاور، مهندسی فیروزا، گلوکوزان، صنایع شیمیایی رنگین، معدنی دماوند، سیمان دشتستان، گروه صنعتی ملی، مجتمع فولاد خراسان، فولاد کاویان، پشمبافی توس، سیمان فارس، ایران گچ، نساجی بروجرد و پتروشیمی اصفهان این 14 شرکت را تشکیل می دهند.