آرشیو چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۱۸
اقتصاد
۴

آغاز ابطال کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت های فرسوده

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از غیرفعال شدن کارت سوخت خودروهای شخصی بالای 25 سال سن و موتورسیکلت های بالای ده سال خبر داد.

به گزارش ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، طبق مصوبه هیات وزیران و مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه ها کارت سوخت برخی وسایل نقلیه فرسوده غیرفعال شده است.

خودروهای فرسوده شخصی با سن 25 سال و بالاتر، وانت بارهای فرسوده با سن بیش از 30 سال، موتورسیکلت های با سن ده سال و بالاتر(حتی در صورت داشتن پلاک ملی) موتورسیکلت های بدون پلاک ملی، خودرو های فاقد فعالیت در موسسات اتومبیل کرایه(بنا به نظر اتحادیه ذی ربط) و وسایل نقلیه اسقاط شده این وسایل نقلیه فرسوده را تشکیل می دهند.

براساس اطلاعیه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، از میان موارد یادشده، فقط موتورسیکلت های فاقد پلاک ملی با سن کمتر از ده سال (مدل 84 تا 93) پس از اخذ پلاک ملی می توانند با گذشت دو ماه از زمان تعویض پلاک به دفاتر پلیس+10 مراجعه و درخواست کارت سوخت المثنی کنند.این اطلاعیه تصریح کرد: درخصوص دیگر موارد با توجه به صراحت مصوبات قانونی، امکان فعال شدن مجدد کارت سوخت و سهمیه ها وجود ندارد و حضور مراجعان نیز تاثیری نخواهد داشت.