آرشیو چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۱۸
اقتصاد
۴

اعلام برنامه های خروج از رکود تا 2 هفته آینده

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این که حمایت از تولیدات داخلی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: قرار است با استفاده از منابع بانک ها، منابع خارجی، فاینانس و دیگر راهکارها شرایط لازم برای خروج از رکود فراهم شود و امیدواریم برنامه های آن تا پایان تیرماه اعلام شود.

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری در بازدید از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران از بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش های مهم و کلیدی در توسعه کشور نام برد و گفت: اگر گاهی بر توسعه صنعتی به عنوان توسعه پایدار تاکید می شود این به معنای کم اهمیت بودن بخش کشاورزی نیست؛ زیرا بخش کشاورزی و بخش صنعت مکمل یکدیگر بوده و نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند.

معاون اول رئیس جمهور، با اشاره به برنامه ها و سیاستگذاری های نظام برای رشد جمعیت تصریح کرد: یکی از پیش نیازهای لازم برای رشد جمعیت، پیش بینی های لازم برای تامین امنیت غذایی مردم است و بخش کشاورزی در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جهانگیری یکی از چالش های مهم کشور را کمبود آب دانست و گفت: ایران کشوری نیمه خشک و میزان بارندگی در آن کم است و تقریبا همه نقاط کشور با مشکل کم آبی روبه رو هستند و نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در برخی نقاط در بخش آب شرب نیز با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان این که باید سرمایه موردنیاز برای بخش کشاورزی فراهم شود، اظهار کرد: یکی از اولویت های دولت از ابتدا خروج از شرایط رکود تورمی بوده و بر این باور بودیم که پیش از هرگونه اقدام، ابتدا باید کشور را به ثبات برگردانیم که خوشبختانه با انضباط مالی دولت و عدم دست اندازی به منابع بانک مرکزی موفقیت های خوبی در کنترل تورم صورت گرفت.

جهانگیری با اشاره به این که موضوع خروج از رکود یکی از موضوعات اصلی در سال جاری است، افزود: نمود این موضوع در فعال شدن بخش های مختلف اقتصادی و بخش خصوصی است که با اقداماتی که انجام می دهند، خروج از شرایط رکود را تسهیل می کنند.وی افزود: یکی از تنگناهای موجود برای تحقق این امر این است که نظام مالی کشور باید تجهیز شود که قرار است با استفاده از منابع بانک ها، منابع خارجی، فاینانس و دیگر راهکارها شرایط لازم برای این کار فراهم شود و امیدواریم برنامه های آن تا پایان تیرماه اعلام گردد.