آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۵۶۹۲
ورزشی: ویژه جام جهانی
۲۲

جاذبه یک برد کم اهمیت

درک کویت که در تیم ملی هلند در بازی با آرژانتین به شکست 4 بر 2 (در ضربات پنالتی) در نیمه نهایی جام جهانی 2014 تن داد تمام امیدش را به مدیریت لوئیس فن خال بسته است.

آرزوی قهرمانی باز هم روی دل هلندی ها ماند. کویت امیدوار است در دیدار با برزیل میزبان مقام سومی جام را برباید. او حتی به این دلخوش است که فصل آینده در سطح باشگاهی تحت مربیگری فن خال در منچستریونایتد موفق تر از گذشته ظاهر شود. فن خال هفته آینده راهی منچستر می شود. او دوست دارد هنگام عقد قرارداد دست کم یک مدال مقام سومی را دور گردنش داشته باشد. کویت می گوید: «این مربی تنها به یک چیز می اندیشید، این که جام را ببرد. او تشنه موفقیت است. مطمئن هستم او در شغل جدید موفق می شود.»

کویت می گوید: با وجود ناکامی در راهیابی به فینال، بازیکنان هلندی در هنگام تمرین برای دیدار رده بندی بسیار شاد و آرام و سرزنده هستند. این بازیکن سابق لیورپول افزود: «روحیه تیمی فوق العاده است. تا امروز همه بازیکنان، حتی دروازه بان سوم هم در موفقیت تیم نقش داشته است.»

با همه اینها کویت کتمان نمی کند که باخت مقابل آرژانتین دل هلندی ها را شکسته است. این بازیکن 33 ساله ادامه داد: «باخت در ضربات پنالتی بسیار سخت است. به فینال بسیار نزدیک شده بودیم. با این حال، به بازیکنان جوان ما نگاه کنید. 5، 6 نفر آن ها در لیگ هلند هستند در حالی که به نیمه نهایی جام جهانی هم رفته اند. باید به آن ها افتخار کنیم.»

اینک هلندی ها به جایگاه سوم دل نبسته اند زیرا خود را سزاوار موفقیتی بالاتر می دانند. از این رو، رده سوم و چهارم برای آن ها تفاوتی ندارد. ولی وسوسه پیروزی بر برزیل آن ها را رها نمی کند. کویت با اشاره به بازی با برزیل گفت: «تا امروز خوب کار کردیم. این همه راه پیمودیم. مایه شرمساری خواهد بود اگر با دو باخت پیاپی به هلند بازگردیم.»