آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اخبار کوتاه

راه آهن به کمک سلامت می آید

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو از همکاری با راه آهن جمهوری اسلامی به منظور استفاده از فضاهای تبلیغاتی در جهت ارتقای فرهنگ سلامت جامعه خبر داد و افزود: قصد داریم با همکاری راه آهن از پتانسیل های موجود در آن مانند ازدیاد مسافر و طولانی بودن حضور مسافران در این فضا در جهت فرهنگ سازی سلامت استفاده کنیم.

60 هزار زایمان طبیعی رایگان تنها در عرض دو ماه

معاون اجرایی درمان وزارت بهداشت از انجام بیش از 60 هزار زایمان طبیعی رایگان در 2 ماهه اول اجرای برنامه تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: طی اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی، در 2 ماهه اول میزان سزارین در حدود 8 درصد در بیمارستان های دولتی و 5 درصد در کل بیمارستان های دولتی و خصوصی کاهش یافته است.

ایران جزو 3 کشور برتر دنیا در پیوند مغز استخوان

رئیس بیمارستان شریعتی تهران از انجام سالانه 500 پیوند مغز استخوان در این بیمارستان خبر داد و گفت: از لحاظ تعداد پیوندی که در یک مرکز انجام می شود شاید تنها 2 مرکز در دنیا از ما جلوتر باشند. وی به پیوند مغز استخوان در اطفال هم اشاره و تاکید کرد: در حوزه اطفال هم جزو آمار بالای دنیا هستیم و سالانه حدود 120 طفل را پیوند مغز استخوان می زنیم.

راه اندازی مرکز ملی پژوهش

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: هدف عمده ما این است که در بخش پژوهش، زیرساخت ایجاد کنیم و با تاسیس مرکز ملی پژوهش در آینده نزدیک به این مهم دست یابیم. وی خاطرنشان کرد: نظام نامه این برنامه در قالب برنامه ثبت ملی بیماری ها، تدوین و ابلاغ شده است.

امدادرسانی به 8 هزار نفر از راهپیمایان روز قدس

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از ارائه خدمات به 7800 نفر در جریان راهپیمایی روز قدس خبر داد و افزود: 6500 امدادگر در قالب 700 تیم عملیات امداد و نجات در سراسر کشور با استفاده از 687 خودروی عملیات، کار امدادرسانی به مردم حاضر در راهپیمایی روز جهانی قدس را انجام دادند.