آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر نفت اعلام کرد: افزایش 100 میلیون متر مکعب ظرفیت تولید گاز کشور

وزیر نفت گفت: ظرفیت تولید گاز کشور 100 میلیون متر مکعب افزایش می یابد. به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه اکنون 10 ردیف گازی در مرحله وارد شدن به مدار فازهای پارس جنوبی است، اظهار داشت: امیدواریم 100 میلیون متر مکعب گاز تا پایان امسال به شبکه گازی کشور افزوده شود.

وی درباره روند توسعه فازهای پارس جنوبی افزود: 10 ردیف(ترین) گازی در مراحل وارد شدن به مدار فازهای پارس جنوبی است و 6 سکوی دیگر نیز در آستانه راه اندازی در دریا است.

وزیر نفت اقدامات انجام شده در فازهای پارس جنوبی را در تاریخ کشور بی سابقه عنوان کرد و یادآور شد: این پروژه بزرگترین، فشرده ترین و بی سابقه ترین پروژه در تاریخ صنعت گاز است که این حجم از کار، در خشکی و دریا راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم 100 میلیون متر مکعب گاز را تا پایان سال به شبکه گازی کشور اضافه کنیم، چرا که اکنون، کمبود گاز مشکلات بسیاری را به وجود آورده و برای حل آن، نیازمند کمک همه جانبه هستیم.

وزیر نفت درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر خودکفایی ایران در تولید گازوئیل نیز گفت: اکنون ما در زمینه تولید گازوئیل خودکفا هستیم و نیازی به واردات آن نداریم.

زنگنه همچنین درباره توسعه میدان مشترک گازی آرش و سهم خواهی عربستان خاطرنشان کرد: این پرونده یک موضوع باز و حل نشده است و برای حل آن نیازمند گذشت زمان هستیم.