آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

2 تن از علمای قم و مشهد دار فانی را وداع گفتند

2 تن از علمای برجسته قم و مشهد دارفانی را وداع گفتند.

آیت الله حسین شب زنده دار جهرمی از علما و استادان برجسته حوزه علمیه قم و مفسر قرآن کریم که از چندی پیش به دلیل بیماری و کهولت سن در بیمارستان های شهید بهشتی قم و مسیح دانشوری تهران بستری بود صبح دیروز دعوت حق را لبیک گفت و به دیار حق شتافت.

آیت الله حسین شب زنده دار جهرمی از استادان برجسته حوزه علمیه قم، بیش از چهل سال سابقه تدریس دروس عالیه حوزه علمیه را دارد. وی پدر و استاد حجت الاسلام والمسلمین مهدی شب زنده دار جهرمی عضو فقهای شورای نگهبان است.

آیت الله صافی گلپایگانی با صدور پیامی ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفت و افزود: آن عالم فرزانه عمر پربرکت خود را در خدمت به اعتلای کلمه الله، تدریس، ترویج و نشر معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام و تربیت نفوس وخدمت خالصانه به حضرت بقیه الله اعظم(ع) سپری کرد.

آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز ضمن تسلیت آیت الله شب زنده دار گفت: این فقیه بزرگوار جزو شخصیت های کم نظیر حوزه های علمیه قم و از شاگردان آیت الله بروجردی و امام خمینی بود. همچنین حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عزیزالله عطاردی از علمای برجسته کشور و از چهره های ماندگار و استاد برگزیده اخلاق و نیایش در آیینه هنر و پژوهش و نویسنده مجموعه 70 جلدی مسانید اهل بیت(ع) جمعه شب به رحمت ایزدی پیوست.

پیکر این عالم ربانی ساعت 9 صبح امروز از مهدیه مشهد به سمت حرم رضوی تشییع خواهد شد.

این عالم برجسته در آذرماه 1307 در روستای بگلر از توابع شهرستان قوچان در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و مجاورت بارگاه رضوی موجب شد تا از محضر اساتید حوزه علمیه مشهد بهره مند شود.

وی در سال 1332 عازم تهران شد و مجموعه تحقیقات خود را در مدرسه شیخ عبدالحسین آغاز کرد.

سه روز عزای عمومی

به مناسبت رحلت آیت الله حاج شیخ حسین شب زنده دار جهرمی از فقهای حوزه علمیه قم سه روز عزای عمومی در شهرستان جهرم اعلام شد.

امام جمعه جهرم ضمن تسلیت درگذشت این عالم دینی گفت: مراسم تشییع وی ساعت 5 بعدازظهر امروز در قم برگزار و پیکرش در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می شود.

حجت الاسلام لطف الله دژکام افزود: مراسم ترحیم این عالم فقید یک شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.