آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۷۰۴
بین الملل
۲۱

تامین امنیت اسلام آباد به ارتش سپرده می شود

وزارت کشور پاکستان اعلام کرد با توجه به اوضاع امنیتی کشور، دولت از اول آگوست حفاظت از شهر اسلام آباد را به مدت 3 ماه به ارتش می سپارد و سربازان ارتش عبور و مرور در تمام مسیرهای اصلی پایتخت پاکستان و ساختمان های دولتی را با دقت کنترل می کنند. به گزارش فارس در اسلام آباد، این گزارش می افزاید: چودهری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اوضاع امنیتی کشور دولت به طور رسمی از وزارت دفاع درخواست کرده تا با اقدامات پیشگیرانه از نا امنی در اسلام آباد جلوگیری کند.

با توجه به گسترش عملیات ارتش علیه طالبان و امکان واکنش غیر قابل پیش بینی شبه نظامیان که گسترش عملیات تروریستی داخل پاکستان را به دنبال خواهد داشت وزارت کشور پاکستان با اعلام حالت فوق العاده از دولت های ایالتی درخواست کرده با در نظر گرفتن تدابیر امنیتی ویژه از بروز هر گونه حادثه ناگوار جلوگیری کنند.

وزیر کشور پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت هنوز به عمران خان رهبر طالبان پاکستان اجازه راهپیمایی به سمت پایتخت را نداده و نخست وزیر بعد از بازگشت به کشور در این زمینه تصمیم خواهد گرفت. وی افزود: احزاب و گروه های مذهبی موظف هستند قبل از برگزاری هرنوع گردهمایی با درخواست رسمی از مقامات دولتی اجازه بگیرند.

سخنگوی وزارت کشور پاکستان نیز در جمع خبرنگاران گفت: اسلام آباد به ارتش سپرده نمی شود بلکه سربازان ارتش قرار است برای تامین امنیت پایتخت با پلیس و نیروهای امنیتی همکاری کنند. گزارش ها نشان می دهد بعد از حمله تروریستی به فرودگاه شهر کراچی یگان های ویژه ارتش در شهرهای بزرگ از جمله اسلام آباد مستقر شده اند و آماده انجام هر نوع عملیات هستند.