آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۷۰۴
بین الملل
۲۱

طرح امریکا، انگلیس و مصر علیه اخوان المسلمین

یک منبع سیاسی آگاه اعلام کرد هیاتی پنج نفره از کنگره امریکا اخیرا سفری کاملا محرمانه به مصر داشته و برای بحث و بررسی مساله حمایت 50 میلیون دلاری دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا از گروه اخوان المسلمین مصر و تروریستی خواندن این گروه با مسئولان امنیتی و سیاسی این کشور دیدار و گفت و گوهایی داشته اند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری ایلاف، این هیات از مسئولان مصری خواست اسناد و مدارکی را ارائه کنند که نشان بدهد گروه اخوان المسلمین همچنان به اقدامات تروریستی می پردازد و سازمان ها یا شخصیت های امریکایی از گروه اخوان المسلمین حمایت به عمل آورده اند. هیات مذکور با چند تن از مسئولان وزارت کشور مصر نیز دیدار کرده و از اسناد و مدارکی که به موجب آن گروه اخوان المسلمین گروهی تروریستی خوانده شده است، اطلاع یافتند.

به گزارش منبع مذکور، کنگره امریکا به صورت جدی در خصوص تروریستی خواندن گروه اخوان المسلمین بحث و در این زمینه با دولت مصر همکاری می کند. این هیات همچنین اعلام کرده که با دولت انگلیس در این زمینه برای تشکیل جبهه بین المللی جهت فشار آوردن بر سازمان ملل و صدور قطعنامه ای در این خصوص همکاری می کند.

قرار است دولت انگلیس نتایج تحقیقات خود را در مورد گروه اخوان المسلمین در ماه اوت اعلام کند. کمیته تحقیق انگلیس به ریاست سر جان جین کینز، دیدارهای زیادی را با طرف هایی در دستگاه های امنیتی مصر، عربستان و امریکا و با شخصیت های تندرو داشته است. دولت مصر 25 دسامبر گذشته پس از وقوع یک انفجار تروریستی که مجتمع امنیتی «دقهلیه» را هدف قرار داده بود و منجر به کشته شدن 15 تن شد، گروه اخوان المسلمین را گروهی تروریستی خواند.