آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
صفحه آخر
۱۲

ویکی لیکس فاش کرد: سند همکاری دبیر کل سازمان ملل با صهیونیست ها در جنگ 22 روزه

ویکی لیکس اسناد همکاری های مخفیانه دبیرکل سازمان ملل با رژیم صهیونیستی برای مخدوش کردن حقایق مربوط به جنایات اسرائیل در جنگ 22 روزه غزه را منتشر کرد.

«ویکی لیکس» در تازه ترین افشاگری های خود، اسنادی را منتشر کرده نشان می دهد، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل با هیئت رژیم صهیونیستی مستقر در سازمان ملل به صورت مخفیانه همکاری هایی در جهت کمرنگ نشان دادن جنایات صهیونیست ها در جنگ اول غزه داشته است.

خبرگزاری فارس در این باره به نقل از «تله سور» نوشت: «طبق این اسناد، بان کی مون پس از رایزنی با این هیئت اسرائیلی با ارسال نامه هایی به اعضای شورای امنیت به آنها توصیه می کند تا هیئت تفحص سازمان ملل درباره مسئله بمباران غزه، آن را پررنگ جلوه ندهد و گزارشی معمولی از آن منتشر کند.»

هدف از این کار تحت تاثیر قرار دادن نتایج گزارش هیئت تفحص سازمان ملل به نفع اسرائیل در تاریخ های دسامبر 2008 و ژانویه 2009 و همچنین جلوگیری از محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بوده است.

طبق این اسناد، «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا نیز چهار بار با بان کی مون درباره نحوه انتشار گزارش تفحص سازمان ملل گفت وگو کرده است.

نامه نگاری هایی نیز بین «رایس» و «بان کی مون» صورت می گیرد که در آن مقام آمریکایی از دبیرکل سازمان ملل می خواهد در زمینه حملات اسرائیل به غزه تحقیقات گسترده صورت نگیرد و «بان کی مون» نیز در پاسخ به وی اطمینان می دهد همکارانش با هیئت اسرائیلی مستقر در سازمان ملل همکاری های نزدیکی دارند!