آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
صفحه آخر
۱۲

تروریست های داعش 500 عضو فرقه ایزدی را قتل عام کردند

تروریست های داعش 500 نفر از اعضای فرقه «ایزدی» را در شمال عراق قتل عام کردند و 150 هزار پناهنده ایزدی دیگر بدون آب و غذا در محاصره داعش قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر حقوق بشر عراق خبر داد، گروهک تروریستی داعش بیش از 500 ایزدی را در ارتفاعات حومه «سنجار» عراق قتل عام کرده است.

شماری از این قربانیان زن و کودک هستند. ایزدی ها یک اقلیت مذهبی کهن در شمال عراق هستند.

هم اکنون حدود 150 هزار ایزدی در کوه های سنجار بدون آب و غذا آواره هستند و تنها طی سه روز گذشته بیش از 70 کودک بر اثر گرسنگی و تشنگی مرده اند.

در روزهای گذشته نیز دست کم 400 زن و دختر ایزدی توسط عناص داعش ربوده شده اند. در همین حال، «احمد اتوانی» مسئول کمک های امدادی دولت عراق به آوارگان از وقوع یک فاجعه در منطقه معروف به «دره مرگ» خبر داد؛ اتوانی به خبرنگار روزنامه «ساندی تایمز» گفت، شمار زیادی از آوارگان در این دره جان باخته اند.

مقامات منطقه خودمختار کردستان عراق نیز گفته اند، حدود 20 هزار نفر از آوارگان اهل موصل در مدارس شهر «سلیمانیه» اسکان داده شده اند. «سایر حیدر» از آوارگان موصل در سلیمانیه به خبرنگاران گفت: ما نه برای حفظ جان خود، بلکه برای حفظ زنان و نوامیس خود از دست تروریست های داعش فرار کرده ایم.

همزمان با این تحولات، آمریکا اعلام کرد، چهار حمله هوایی جدید علیه داعش در شمال عراق انجام داده است. در ارتباط با موفقیت آمیز بودن این حملات توضیحی داده نشد. مقامات عراقی نیز در مورد پیامدهای این حمله چیزی نگفتند.

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه نیز دیروز وارد بغداد شد و با مقامات عراقی دیدار و گفت وگو کرد. فابیوس به مقامات بغداد در مورد حمایت از اقلیت های شمال عراق وعده ارائه کمک های بشردوستانه را داد. در پاریس نیز علیه جنایات داعش نسبت به اقلیت های مذهبی در شمال عراق تظاهرات برپا شد.

شورای امنیت سازمان ملل هم قطعنامه ای را علیه داعش در دست بررسی دارد؛ در صورت تصویب این قطعنامه، اشخاص و شرکت هایی که با داعش معامله کنند، مورد تحریم بین المللی قرار می گیرند.

«سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق نیز اعلام کرد: داعش با اعراب اهل تسنن هیچ ارتباطی ندارد. به گفته این مقام عراقی که خود نیز جزو اهل سنت است، هدف داعش، از بین بردن همزیستی و برادری میان عراقی هاست.