آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
صفحه آخر
۱۲

اعلام موجودیت شورای انقلابی مصر برای بسیج نیروها علیه کودتای نظامیان

نمایندگان گروه های مخالف مصر، تاسیس «شورای انقلابی» علیه ژنرال السیسی را در اسلامبول اعلام کردند.

برخی از وزرای سابق اخوان المسلمین به همراه نمایندگان گروه های اپوزیسیون مصر در اسلامبول گردهم آمدند و «شورای انقلابی مصری» را تاسیس کردند. به گزارش ایسنا، محمد شریف کمیل، سخنگوی این شورای 60 نفره گفت: نیروهای انقلابی و ملی یک سال پس از آنکه اوضاع مصر نمایان شد، قادر هستند تا با این کودتای خونین که انقلاب ما را دزدید، مردم ما را کشت و زندانی کرد، کشور ما را فروخت و خرابی و ترس به بار آورد، مبارزه کنند.

این سخنگو ادامه داد: ما همچنین به مردم مصر اعلام می کنیم این شورا در حمایت از مقاومت مردمی است و جایگزینی برای مقاومت مردمی در داخل مصر نیست.

این شورا از تمامی میهن پرستان در داخل و خارج از مصر درخواست کرد تا به دور این انقلاب و ایده آل های آن جمع شوند و تمام تلاش خود را برای مواجهه با ضدانقلاب و کودتای نظامی به کار بندند. شورای انقلابی اهداف خود را متحد کردن تمام نیروهای انقلابی و جوانان مخالف رژیم، بسیج حمایت های بین المللی از انقلاب ژانویه 2011 و اجرای حقوق ملت برای داشتن کشوری مدنی با قانون اساسی اعلام کرد.

خبر دیگر از مصر اینکه، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور به عربستان سفر کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، السیسی دیروز سفر خود به عربستان را با ورود به شهر جده آغاز کرد. به گزارش پایگاه خبری ایلاف، سه محور تشکر از عربستان، تلاش برای تقویت همکاری اقتصادی میان قاهره و ریاض و رایزنی درباره مبارزه با تروریسم، مهم ترین اهداف سفر دو روزه السیسی را به عربستان تشکیل می دهد. السیسی بارها از کمک های پادشاه عربستان در جریان کودتای ارتش علیه اخوان المسلمین تشکر کرده است. وی در ماه گذشته با بوسیدن پیشانی ملک عبدالله پادشاه عربستان انتقادهای زیادی را متوجه خود کرد. همچنین برخی منابع دیپلماتیک اعلام کرده اند السیسی در این سفر در مورد آتش بس در غزه نیز گفت وگوهایی با مقامات سعودی خواهد داشت.