آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
اخبار کشور
۳

محقق و روزنامه نگار برجسته آمریکایی: سپاه قدس ایران قابلیت مقابله با یگان های آمریکا را دارد

روزنامه نگار و استاد دانشگاه آمریکایی از رهبری جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبری فوق العاده یاد کرد و نیروی قدس سپاه پاسداران را دارای قابلیت های لازم برای تقابل با نیروهای ویژه آمریکایی خواند.

«جان استانتون»، استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل از دانشگاه «دیترویت»، در گفت وگو با فارس در زمینه برنامه های هسته ای ایران و مشکلات موجود در این راه گفت: مشکل اصلی بین ایران و آمریکا را باید در لایه های تاریخی و عدم اعتمادسازی جست. البته در داخل آمریکا گروه های قدرتمندی متشکل از سیاستمداران، بازیگران و هنرمندان حامی اسرائیل هستند و در کنارشان گروه های دیگر چون «یوانی»، «آیپک» و «جینسا» البته در مقیاس کوچک تر قرار دارند

این روزنامه نگار و استاد دانشگاه آمریکایی در پاسخ به سوالی در زمینه حق غنی سازی ایران اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از امضاکنندگان «ان پی تی» حق برخورداری مسالمت آمیز از انرژی هسته ای را دارد. البته آمریکایی ها می گویند ایران نیازی به انرژی هسته ای ندارد زیرا دارای ذخایر نفتی و گازی است اما باید پرسید که خود آمریکا نیز با دارا بودن ذخایر مناسب انرژی پس چه نیازی به انرژی هسته ای دارد؟

استانتون در خاتمه ابراز داشت: آیت الله خامنه ای اندیشمند دینی و رهبری فوق العاده است. ایشان همچنین به واسطه نبرد عراق علیه ایران در دهه 80 میلادی و سمت های وقتشان دارای تجربیات زیادی هستند اما بر خلاف آیت الله خامنه ای، اوباما با عدم داشتن تجربیات جنگی در گذشته نظامیان آمریکایی را طی جریان نبرد عراق و افغانستان به کام مرگ فرستاد. تفاوت اصلی این دو رهبر و رئیس جمهور این است که اوباما حامی اسرائیل بوده اما آیت الله خامنه ای اسرائیل را غده سرطانی می داند و خواهان انزوای اسرائیل در منطقه و جهان است

وی همچنین با اشاره به توان نظامی ایران افزود: آمریکا دارای واحدهای متعدد نظامی است اما در ایران نیز کماندو ها و نیروهای قدس سپاه وجود دارند و تا جایی که من می دانم با سپری کردن 2 سال دوره های لازم، قابلیت مقابله را با یگان های نام برده آمریکایی دارند.»

وی همچنین با تایید اقدامات مخفی و آشکار حلقه آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران، سوریه را از جمله جبهه های آشکار و همگانی در نبرد علیه ایران دانست.