آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۱
اخبار کشور
۳

آیت الله صافی گلپایگانی: دنیا مدیون نهضت علمی امام صادق(ع) است

آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی تصریح کردند: مکتب حضرت امام صادق (ع) مانند دانشگاهی بود که دانشکده های عمده در علوم مختلفه در آن تاسیس شده باشد و در هر دانشکده، مباحثه و درس و تحقیق راجع به علم خاصی دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، در نوشتاری به مناسبت سالروز شهادت حضرت جعفر بن محمد الصادق(ع)، مجامع علمی دنیا را مدیون نهضت علمی آن حضرت خواند و تصریح کرد: مکتب حضرت مانند دانشگاهی بود که دانشکده های عمده در علوم مختلفه در آن تاسیس شده باشد و در هر دانشکده، مباحثه و درس و تحقیق راجع به علم خاصی دنبال شود.

معظم له خاطر نشان کردند: رهبری پیشوای ششم شیعیان منحصر در علوم اسلامی نیست، بلکه در سایر دانش های مانند نجوم، ریاضی، طب، شیمی و دیگر علوم نیز شاگردانی تربیت کردند که در این فنون معروف و مشهورند.

این مرجع تقلید یادآور شدند: اگر از زمان جابربن حیان تا حال، ادامه نتایج استفاده های این مرد از امام ششم و فحص ها و تحقیقات و بحث های علمی او را گرفته بودیم و به علوم دیگری که مورد نیاز جوامع متمدن و پیشرفته است، اهمیت داده بودیم، امروز در میدان مدنیت مادی، به غرب و اروپا و آمریکا که هرچه دارند از دولت سر اسلام و اصول عالیه آن و از برکات مساعی علماء مسلمین است، محتاج نمی شدیم.

معظم له با تاکید بر این که باید قدر این مکتب و گنج گران بها و معارف ناب را دانست، تصریح کردند: همگان باید در این دانشگاه بزرگ، زانوی تلمذ و شاگردی به زمین بزنند و در ایام شهادت آن امام همام، همانند سابق، در مجالس عزای حضرت شرکت کرده و با شکوه هر چه بیشتر، این ایام را تجلیل و احترام نمایند.