آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران هشدار داد: شیب تند افزایش سن ازدواج نگران کننده است

سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه امروزه عدم تمایل به ازدواج در میان جوانان رو به افزایش است، اظهار داشت: طبق آخرین آمار ثبت احوال، 11 میلیون دختر و پسر آماده ازدواج داریم که این خود نشان از وضعیت موجود در راستای ازدواج است.

وی با بیان اینکه دختران و پسران تمایلی به ازدواج رسمی ندارند، ادامه داد: فرار از مسئولیت زندگی مشترک در بین پسران رو به افزایش است. در واقع آنها از تشکیل خانواده ترسیده و در انتخاب نیز دچار تردید می شوند بنابراین باید در این زمینه فکری اساسی کرد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: دختران تحصیلکرده به دلیل ادامه تحصیل تمایل کمی به ازدواج دارند که این امر خود موجب به تاخیر افتادن سن ازدواج می شود.

موسوی چلک با بیان اینکه شیب تند افزایش سن ازدواج نگران کننده است، گفت: با وجود افزایش سن ازدواج ما شاهد بالارفتن سن باروری و مشکلات عدیده ای در جامعه می شویم. در واقع نباید شاهد افزایش سن ازدواج شویم چرا که این امر باعث تجردگرایی قطعی می شود.

وی افزود: برخی جوانان تمکن مالی دارند ولی تمایل و رغبت به ازدواج ندارند بنابراین سنت های غلط در زمینه ازدواج و مراسم بسیار موثر نیست.

در عین حال وزیر ورزش و جوانان با اشاره به کاهش شیب طلاق در یک سال گذشته، گفت: تشویق به تشکیل زندگی و آسان سازی ازدواج جوانان باید به عنوان یک فرهنگ مورد توجه همگان قرار گیرد.

محمود گودرزی با اشاره به تشکیل زندگی مشترک خود و انتخاب فرد مناسب برای زندگی گفت: انتخاب درست و معیار واقعی برای انتخاب همسر مهم است. من زندگی مشترکم را با 16 هزار تومان شروع کردم که نیمی از آن پس انداز خودم بود و بخشی را هم با اصرار خانواده قبول کردم. توجه به ازدواج های دانشجویی و آسان سازی ازدواج برای جوانان می تواند در فرهنگ سازی مناسب برای کاهش طلاق و تشویق جوانان به تشکیل زندگی مشترک موثر باشد.

وزیر ورزش و جوانان به آمار سازمان ثبت اسناد کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شیب افزایش طلاق در مدت یک سال گذشته نسبت به سال های قبل کاهش داشته است و امیدوارم با افزایش تسهیلات لازم و بهتر شدن شرایط اقتصادی که با تدبیر دولت یازدهم صورت گرفته، جوانان بیشتری بتوانند به زندگی خود سامان بدهند.