آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کارشناس سازمان هواشناسی: هوای خنک تا سه شنبه هفته آینده در تهران

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: از امروز در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و خراسان شمالی (شمال خراسان رضوی و دامنه های البرز) افزایش ابر و امشب رگبار باران و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه امروز شدت بارش ها در استان گلستان خواهد بود، افزود: دریای خزر امروز مواج پیش بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی فردا بعدازظهر به شمال غرب کشور وارد می شود، گفت: فردا در ارتفاعات و دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس (استان فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی) افزایش ابر همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت که این امر تا یکشنبه ادامه دارد.

نقشینه بیان کرد: کاهش دمای سه درجه ای امشب برای دامنه های شرقی و شمال شرق کشور پیش بینی شده است. همچنین می توان گفت برای شرق کشور طی سه روز آینده وزش باد شدید همراه با گرد و غبار و کاهش دید افقی رخ می دهد.

وی ادامه داد: امروز و فردا در نواحی مرکزی کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود که این امر موجب گرد و خاک و کاهش دید افقی در شمال اصفهان، قم، سمنان و جنوب تهران می شود. همچنین باید بگویم از امشب تا یکشنبه تهران در ارتفاعات، شاهد بارش باران خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: دمای امروز تهران 34 درجه، فردا 35 درجه سانتی گراد خواهد بود و کاهش دما را تا سه شنبه هفته آینده در تهران خواهیم داشت و هوای خنک حاکم خواهد بود و مجددا سه شنبه افزایش دما و آخر هفته کاهش دما در تهران حاکم است.