آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون اول رئیس جمهور: 135 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با خشکسالی اصفهان اختصاص یافت

معاون اول رئیس جمهوری از اختصاص 135 میلیارد تومان اعتبار از ردیف های متمرکز بودجه برای بحث خشکسالی استان اصفهان در سال جاری خبر داد.

اصفهان- خبرنگار کیهان:

اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان اصفهان افزود: روند تخصیص و پرداخت این اعتبار به اصفهان باید با سهولت انجام شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و مدیریت بر منابع و مصرف آب در مناطق مختلف بویژه استان اصفهان، صرفه جویی در بخش کشاورزی، بازنگری در نوع کشت و کار، پرهیز از کاشت محصولات آب بر مانند برنج و جلوگیری از صدور مجوز به صنایع وابسته به آب را از راهکارهای مدیریت در این بخش عنوان کرد.

جهانگیری با اشاره به اهمیت موضوع آب و توجه دولت به این مسئله گفت: تنها موردی که از رهبری مجوز گرفتیم که پول برداشت کنیم موضوع آب بود.

وی افزود: در این راستا 10 میلیارد دلار از منابع توسعه ملی برای برخی طرح ها هزینه شد.

وی یادآور شد: باید برای تامین آب کشور به هر میزان که نیاز است آب به داخل کشور بیاوریم تا مشکل رفع شود.

وی افزود: با تداوم طرح کوهرنگ، راه اندازی کشت پاییزه و رفع مشکلات زیست محیطی تونل گلاب دو برای تامین آب موردنیاز اصفهان برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در صورت تمایل مسئولان استان، ستاد احیای زاینده رود نیز با الگوبرداری از ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل خواهد شد. وی گفت: به زودی با انتقال آب از کوهرنگ 3 شاهد احیای زاینده رود خواهیم بود.

وی بر اجرای 9 بند مصوبه شورای عالی آب در خصوص زاینده رود تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو مکلف به اجرای این مهم است.

جهانگیری بر تکمیل ورزشگاه نقش جهان، راه اندازی کریدور علمی و فناوری استان و تکمیل قطار شهری و مصلای اصفهان تاکید کرد و افزود: شهردار اصفهان برای تکمیل متروی شهر می تواند از اعتبارات وزارت نفت و محل صرفه جویی انرژی استفاده کند و علاوه بر این از دو میلیارد یورو فاینانس نیز بهره ببرد. جهانگیری در جریان سفر یک روزه به اصفهان از خط یک قطار شهری اصفهان دیدن کرد.