آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۶
اخبار کشور
۱۰

خارج از دستور

شمخانی از محکومیت ایران در پرونده کرسنت خبر داد

عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به اظهارات وزیر دادگستری مبنی بر اینکه حکم دادگاه لاهه در مورد پرونده کرسنت هنوز صادر نشده است، گفت: شمخانی در مجلس به من گفت که ایران در دادگاه لاهه در پرونده کرسنت محکوم شده است.

به گزارش مهر، مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات وزیر دادگستری مبنی بر اینکه حکم دادگاه لاهه در مورد پرونده کرسنت هنوز صادر نشده است، گفت: پس از جلسه هفته گذشته مجلس ایشان به بنده گفتند که ایران در دادگاه لاهه محکوم شده است.

وی اظهار داشت: اگر ایران در دادگاه لاهه محکوم نشده، چرا اطلاعات این پرونده در اختیار نمایندگان مجلس قرار نمی گیرد؟

میرکاظمی تاکید کرد: تاکنون فقط اطلاعاتی در مورد محکومیت ایران در دادگاه لاهه به دست نمایندگان رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر ایران در دادگاه لاهه محکوم نشده، چرا برخی از مقامات دولتی سخن از اعتراض به حکم دادگاه لاهه می گویند؟ چنین اظهاراتی نشان دهنده این است که پرونده ایران در دادگاه لاهه محکوم شده است.

فراکسیون حمایت از قربانیان ترور در مجلس تشکیل می شود

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس از اعلام موجودیت فراکسیون حمایت از قربانیان ترور خبر داد.

حجت الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس گفت: فراکسیون حمایت از قربانیان ترور روز چهارشنبه در مجلس تشکیل می شود و تاکنون بیش از 100 نفر از نمایندگان آمادگی خود را برای عضویت در این فراکسیون اعلام کرده اند.

وی در گفت وگو با فارس افزود: جمع آوری امضا از نمایندگان برای تشکیل حمایت از قربانیان ترور همچنان ادامه دارد و این فراکسیون چهارشنبه 5 شهریورماه 93 اعلام موجودیت خواهد کرد.