آرشیو پنجشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۹
اجتماعی
۴
خبر

حجت الاسلام حاج علی اکبری در آیین اختتامیه جشنواره فام مطرح کرد

برگزاری جشنواره فام گامی در جهت ایجاد نشاط در مساجد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، برگزاری جشنوازه فام را اقدامی نیکو در جهت ایجاد نشاط و شادابی در مساجد دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در آیین اختتامیه جشنواره فام با اشاره به اهمیت پویایی و نشاط در خانه های خدا اظهار کرد: پویایی و نشاط خانه های خدا از اهمیت فراوانی برخوردار است و همواره جزو تاکیدات مهم مقام معظم رهبری به شمار می رود.

وی به ضرورت فعال سازی ظرفیت عظیم مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد ظرفیت عظیم وناشناخته ای دارند که باید با ایده های نو و ممتاز به جامعه معرفی شوند. رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه در حال حاضر به فعالیت همه جانبه مساجد بیش از گذشته نیازمندیم تصریح کرد: در شرایط فعلی باتوجه به هجمه فرهنگی که دشمنان علیه ما آغاز کرده اند غیر فعال بودن مساجد آسیب زننده است و فعالیت همه جانبه این پایگاه های الهی بیش از گذشته احساس می شود. حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نشاط و بالندگی مساجد را آرزوی همه خوبان و صالحان دانست و بیان کرد: نشاط و بالندگی مساجد آرزوی همه نیکان و صالحان روزگار و از جمله رهبر معظم انقلاب است و برای بالندگی آن نیاز به کوشش دو چندان بیش از گذشته احساس می شود.

وی به دیدار خود با مقام معظم رهبری بعد از حضور در مرکز رسیدگی به امور مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری مطالبه ای مبنی بر تلاش در جهت نشاط در مساجد را ارائه کردند که مطالبه ای بر حق به شمار می رود.

وی جشنواره فام را گامی مبارک در حوزه تحول در بخش مساجد دانست و بیان کرد: تحول در حوزه مساجد با گام مبارکی به نام جشنواره فام آغاز شده است که برکات فراوانی را داشته است و نیاز به اندیشه در این حوزه را بخوبی مشخص کرد. رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به طرح خواندن یک صفحه از قرآن بعد از نماز یومیه در مساجد اشاره کرد و گفت: گاهی یک طرح منشا یک تحول بزرگ در یک بخش می شود که ایده خواندن یک صفحه از قرآن بعد از نماز های یومیه از مهم ترین این طرح ها به شمار می رود.