آرشیو پنجشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۹
صفحه آخر
۲۴
جریان روز

گلایه از حال و روز تئاتر

آرش دادگر کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر فجر گفت: حتی اگر در این مملکت، جایزه اسکار داشته باشیم و آن را هم بگیریم، سال بعد دوباره باید مانند یک سرباز صفر همه مراحل را از اول طی کنیم!

این کارگردان تئاتر در گفت وگویی با ایسنا، با انتقاد فراوان از وضعیت فعلی تئاتر ایران ادامه داد: به امید خدا بزودی با دستان توانای خود مراسم تدفین تئاتر را برگزار می کنیم!

دادگر با اشاره به وضعیت فرهنگی ابراز عقیده کرد: ما ملت عجیبی هستیم و به همین دلیل دوام آورده ایم. اگر مانند ژاپنی ها بودیم تا به حال مستعمره کشور دیگری شده بودیم اما چون غیر قابل پیش بینی هستیم، هیچ کس سراغ ما نمی آید چون نمی داند باید با مردم ما چه کند! مثلا امشب در فیس بوک به مدیر تئاتر فحش می دهیم اما فردا مدیرش می شویم!

دادگر با ابراز تاسف از حاشیه های تئاتر در چند هفته گذشته یادآور شد: این روزها هم که بد و بیراه گفتن از محافل خصوصی به مطبوعات کشیده شده است و هیچ حرمتی را نگه نمی داریم.

این کارگردان تئاتر درباره احتمال حضورش در جشنواره تئاتر فجر گفت: گروه ما قطعا چندین پروژه دارد و درباره آنها فکر می کند اما دیگر جرات نمی کنم در جشنواره تئاتر فجر شرکت کنم.

دادگر که سال گذشته با اجرای نمایش«هملت» جایزه ویژه جشنواره تئاتر فجر را گرفت، ادامه داد: سال گذشته هم به سیم آخر زدیم که نمایش مان را برای شرکت در جشنواره ارائه کردیم ولی امسال دیگر چنین جراتی ندارم.

این مدرس تئاتر با اشاره به شرایط فراخوان این دوره از جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: با خواندن این فراخوان، متوجه شدم فرصت کافی از زمان اعلام نتایج تا بازبینی وجود ندارد. بنابراین آنچه به مرحله بازبینی می رسد، تمرین های اولیه است که نظر گروه ما را تامین نمی کند. در حالی که شورای بازبینی، از گروه ها کار کامل می خواهد و با این وضعیت، کار ما رد می شود و وقت و انرژی مان هم هدر خواهد شد.