آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت: سال آینده نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت

به دلیل تفاوت نرخ ارز دولتی و مبادله ای واحدهای تولیدی و صنعتی با کمترین ظرفیت فعالیت دارند و در صادرات و واردات با مشکلات اساسی مواجه هستند.

ساری- خبرنگار کیهان:

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی واقع در سوادکوه و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با تاکید بر ضرورت ساماندهی و تک رقمی شدن ارز، گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه هستند.

محمدرضا نعمت زاده در ادامه گفت: مشکلات در مدت کوتاه قابل حل نیست و دولت اکنون درصدد کاهش نرخ تورم و از بین بردن رکود اقتصادی است.

وی اضافه کرد: توصیه می شود با مصرف کالاهای داخلی از صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی حمایت شود.

وی با اشاره به اهمیت بازیافت ضایعات محصولات کشاورزی گفت: تامین چوب به عنوان مواد اولیه تولید کاغذ معضل اساسی صنعت کاغذ است و اجرای درست طرح و برنامه ریزی بهره برداری از جنگل نه تنها موجب احیاء و بازسازی جنگل می شود بلکه افزایش تولید کاغذ داخلی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، نعمت زاده در حاشیه بازدید از شرکت فولاد البرز ایرانیان با اشاره به تمهیدات دولت و وضعیت کشت گندم در سال جاری اظهار کرد: با شرایط موجود در سال آینده نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت و یا مقدار واردات مختصر خواهد بود.

وی تعیین به موقع قیمت خرید گندم در داخل توسط دولت و تلاش کشاورزان در کشت گندم را از جمله دلایل این موضوع دانست و افزود: آمارها نشان می دهد خرید گندم از کشاورزان داخل در سال جاری بیش از 50 درصد رشد داشته است.

همچنین به گزارش خبرنگار ما از رشت، 3 طرح بزرگ صنعتی در گیلان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

این طرح ها عبارتند از: شرکت فولاد آناهیتا، کارخانه چوب پلاست شفت و شرکت تالک ایرانیان.