آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
شهرستان ها
۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: فیلم های جشنواره باید مظهر تمدن و فرهنگ ایران باشند

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت فیلم های جشنواره ای باید نماد فرهنگ و تمدن ایران باشد.

همدان - خبرنگارکیهان:

علی جنتی در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان، فیلم های سینمایی ما بهتر است نماد فرهنگ وتمدن دیرینه ایران باشد تا همه به آن افتخار کنیم یعنی همان فرهنگی که حتی دشمنان نیز به بزرگی وعظمت آن اعتراف دارند.

وی ادامه داد: اگر در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بتوانیم فیلم های فاخر بسازیم و در سالن های سینمایی بزرگ دنیا به نمایش بگذاریم. قادر خواهیم بود توانمندیها و افتخارات خود را نیز عرضه کنیم. درحالی که آنچه تاکنون شده و مورد توجه جشنواره های خارجی بوده، همگی روی نقاط سیاه و آسیب های اجتماعی وبدبختی ها متمرکز بوده است.

وی از ادامه خرید کتابهای چا پ شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد و اظهارداشت: میزان خرید کتاب به علت کاهش اعتبارات وزارتخانه، پایین آمده اما قطع نشده است و ما کتابهای خوب و مفید را همچنان خریداری کرده و برای سه هزار کتابخانه عمومی فعال درکشور ارسال می کنیم.

جنتی به وضعیت نامساعد صندوق بیمه هنرمندان و نویسندگان و روزنامه نگاران نیز اشاره کرد و گفت: صندوق بابت بیمه اهالی فرهنگ و رسانه، 240 میلیارد ریال به دولت بدهکار است و لذا کار زیادی نمی تواند انجام بدهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تلاش داریم تا صندوق مذکور را به بنگاه اقتصادی سود تبدیل کنیم و لذا اقدام به جذب جمع قابل توجهی از فعالان اقتصادی و بانکداران بزرگ و هیئت امناء صندوق کرده ایم تا بتوانیم در خصوص بیمه و سایر مسائل اعضاء تحت پوشش فعالیت های خوبی انجام بدهیم.

در این گردهمایی، تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر استان به نمایندگی از حوزه های مختلف این بخش به بیان مسائل و مشکلات پرداخته و خواستار رفع آنها شدند.