آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
اخبار کشور
۱۰

روحانی در دیدار خانواده شهدای دولت: دلسوزترین منتقدان خانواده های ایثارگران و شهدا هستند

رئیس جمهور تاکید کرد: بهترین نقادان جامعه خانواده های ایثارگران و شهدا هستند که دلسوز نظام و کشور هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار با خانواده دولتمردان شهید از ابتدای انقلاب تاکنون اظهار داشت: شهید رجایی و شهید باهنر معلمانی بودند که هیچگاه وظیفه معلمی خود را فراموش نکردند و حتی هنگامی که در جایگاه نمایندگی مجلس و سپس نخست وزیری و رئیس جمهوری قرار گرفتند، تفاوتی در رفتار و اخلاق شان مشاهده نشد.

وی، فداکاری، اخلاص و ایثار شهدای دولت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و یا در حین انجام مسئولیت را خاطرنشان کرد و گفت: همه وزرایی که در مسیر حق، انقلاب و دفاع مقدس به شهادت رسیدند، همواره دارای تواضع، مردم داری و اخلاص بوده و هم دوش با سایر اقشار ملت در مقاطع حساس انقلاب حرکت کردند.

رئیس جمهور به جایگاه رفیع شهدا نزد خداوند و اجر و مزد بی پایان آنان اشاره کرد و گفت: سختی ها، فشارها و مشکلاتی که برای خانواده شهدا پیش آمده در برابر کار بزرگی که شهدا و خانواده هایشان انجام دادند، هیچ است و آن کار بزرگ پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی و حفاظت از استقلال و شرف کشور است.

وی افزود: صبر، ایستادگی و مقاومت شهدا و خانواده هایشان باعث شد تا این کشور بار دیگر به دست غارتگران و جیره خواران استکبار نیفتد. آنها از روز اول تا به امروز ایستادگی کرده و خواهند کرد.

روحانی با بیان اینکه ما فرصتی برای آزمون و خطا نداریم، ابراز داشت: اگر این دولت در اجرای برنامه ها دچار اشتباه شود، مردم باید با نقد خود ما را هدایت کنند و بهترین نقادان جامعه خانواده های ایثارگران و شهدا هستند که دلسوز نظام و کشور هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در اسلام انتقاد به معنای نصیحت است و نصیحت یعنی خیرخواهی و دلسوزی تصریح کرد: دولت از همه کسانی که نقادی می کنند چه در چارچوب نصیحت اسلامی و چه در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر استقبال می کند، مخصوصا از نقد خانواده هایی که عزیزانشان را در راه دفاع از انقلاب و اسلام فدا

کرده اند.