آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
اخبار کشور
۱۰

به دنبال پیروزی در جنگ غزه، مقامات ایران به مقاومت فلسطین تبریک گفتند

مقامات کشوری و لشکری کشورمان در تماس های جداگانه ای با رهبران مقاومت فلسطینی، پیروزی های مردم غزه و گروه های مقاومت فلسطینی را در برابر رژیم صهیونیستی تبریک گفتند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با رمضان عبدالله شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس با تبریک پیروزی های مردم غزه و گروه های مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی از ایستادگی قهرمانانه مردم غزه در مقابله با این تجاوزات ظالمانه تجلیل کرد.

وزیر امور خارجه با تاکید حضور جدی کشورمان در کنار فلسطینیان، آمادگی ایران برای درمان مجروحان حملات رژیم اشغالگر قدس، ارسال کمک های انسان دوستانه و کمک به بازسازی غزه را اعلام کرد.

رهبران مقاومت فلسطین نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تشریح آخرین وضعیت غزه و پیروزی های اخیر از تلاش گسترده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه تقدیر و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران نقش عمده ای را در این پیروزی ها داشت.

در ادامه سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در پیامی پیروزی مقاومت فلسطین بر ارتش رژیم صهیونیستی را به مردم غزه و فرماندهان مقاومت تبریک گفت. در بخشی از این پیام با تاکید بر تسلیح کرانه باختری و افزایش توان موشکی مقاومت آمده است، مطمئن باشید مردم انقلابی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانند گذشته و بیش از آن، در همه زمینه های دفاعی و اجتماعی، شما را یاری خواهند کرد.

در همین ارتباط سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در تماس های تلفنی جداگانه با رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس با تبریک پیروزی بزرگ مقاومت بر رژیم غاصب صهیونیستی گفت: این مقاومت و پیروزی بزرگ نوید بخش تحقق آرمان ملت فلسطین و همه مسلمانان جهان یعنی آزادی قدس شریف و پاک شدن سرزمین فلسطین از لوث وجود صهیونیست های اشغالگر و جنایتکار است.

همچنین علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی طی تماس های تلفنی جداگانه با رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس پیروزی بزرگ و غرورآفرین مردم غزه بر دشمن صهیونیستی را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری ها، گفتنی است حزب موتلفه اسلامی و جبهه پایداری انقلاب اسلامی طی بیانیه های جداگانه ای پیروزی مردم و مقاومت را در غزه تبریک گفتند.

نجف